AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
691

Slangarna in i torpeden.

WR
8
WREC
320ik -88
Jag har nyss bytt motor på min 320ik -88 till en m20b25, men blev osäker på om jag har placerat kylarslangarna till värmepaketet rätt.
Den ena går ju frammåt mot främre delen av motorn medans den andra går snävt till "höger" och fästs i bakre delen av motorn.
Vore snällt om någon vänlig själ visste eller kunde kolla på sin egen bil.
Så slipper jag gå runt och oroa/fundera på de.

Tack på förhand.
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Prova o skifta annars... Händer väl inte så mycket mer än att antingen så blir de värme eller så fortsätter de att inte vara nån. Är båda slangarna varma?
WR
8
WREC
320ik -88
jag har problem med värme i bilen och försöker utesluta olika saker. Därav funderingen...
Ma
280
Magnus Karlsson
Jo...men var de inte just de jag svarade på? Blir de varmt så har du ju hittat problemet?
WR
8
WREC
320ik -88
jag ska byta pumpen och termostaten i morgon. men jag vill inte kladda med mer än nödvändigt. värkar onödigt att byta om de sitter rätt. jag kan tänka mej att det funkar i bägge riktningarna (osäker). men jag vill ha de rätt för d.
ja d blir varma för övrigt.
slangarna in och ut ur värmepaketet blir också varma. Försöker bara få reda på om de sitter rätt eller fel.
Ma
280
Magnus Karlsson
De funkar inte om de sitter fel...de är noga, en slang för in o en slang för ut.
WR
8
WREC
320ik -88
Jag hittade ett inlägg från början av 2006... Jag siterar.

"kommer jag aldrig glömma nu... ganska enkelt att komma ihåg... slangen som kommer från toppen ska sitta på toppen av torpeden, alltså överst ;)"

Tack _marcus_ för denna information.

Om den inte stämmer får nån rätta mej...

Tack problemet löst, mycket bra forum...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.