AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.069

automatlåda som inte riktigt kopplar ur?

En person som ständigt söker sjukvård för mer eller mindre inbillade eller banala åkommor kallas ju för hypokondriker. Vad kallas en BMW ägare med samma problem? Autokondriker?? I såna fall är jag väl en sådan. Men eftersom andra här på forumet verkar vara likadana så lägger jag ut min påstådda bilsjuka ändå.

Jag kan ngn gång känna ett litet ryck när jag går från N till D eller R, men det är så lite att jag har trott att det inte har ngn betydelse, dock har jag noterat en annan sak. Det känns liiiite som att lådan ligger och driver när jag står stilla med driven i.

Alltså, om jag står stilla så kan jag känna en svag vibration från vad som känns som drivlinan och om jag då går över till P så försvinner det. Jag har bestämt för mig att tidigare så upplevde jag ingen skillnad, dvs lådan kändes 100% frikopplad vid stillastående. Oljan är ok enl sticka men är förstås aldrig bytt (det är väl lifetime, eller påstådd sådan tror jag).

Skall man bli misstänksam eller har jag helt tappat greppet?

/ Fredrik - misstänksam
PS:

Jo, jag försökte göra en sökning och fick inte riktigt napp, eller så kan jag inte söka...

DS:
Eg
86
Egon84
535iA -92
fullt normalt skulle jag tro...
inget onormalt med det.

mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Du svarade ju själv så bra på frågan tyckte jag. Du är autokondriker :)

"Oljan är ok enl sticka" på 540in? sticka på 540in? du har hallucinationer också detta är ett allvarligt tillstånd!

Jag har 26000 mil och snart 12 år utan byte på min 540i, växlar fortfarande som en dröm. Jag tar risken och ser hur länge det går.... "fortune favors the brave".... ;)

molle
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Du har tappat greppet helt. Skaffa piller!

gorth

Jag går hellre, än kör en framhjulsdriven bil.
okej... jag ska skaffa piller.....

Jag har två bilar en 540 och en V70, båda automat. Volvon darrar skakar rycker och frustar och sedan rasar den. Alla dåliga aningar för jag över till 540 så fort jag känner minsta vibration. Garanterat autokondrier mao.

Och visst är det fel med oljestickan, på VOLVON är oljan ok.

Suck.... jag börjar bli gammal.

Anledningen till min oro var nog främst att samma känsla har jag haft en tid på volvon och där har det förvärrats rejält nu på slutet, jag såg framför mig en dyr vår....

Piller.... måste ha piller.... ;-)

/adios
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nej, du behöver en dos autopower till: Länk

=) Välkommen, Fredrik!

Mvh
hehe....

Som BMW ägare är man ju lite av "ett med bilen" (se länk)

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.