|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag kör med en Bmw 328I E46 -98. Det är nu tredje gången som fläkt vingarna går av på fläkten framför kylaren, allting böjade efter ett vattenpump byte, nu har jag bytt fläkt 2 gånger och idag blev det aktuellt för tredje gången. "Visko" lagret har jag bytt för drygt 2 veckor sedan men problemet kvarstår att fläkt vingarna brister, den nuddar på ngt sätt skyddet runt fläkten sedan brister vingarna. Har haft den till verkstad 2 gånger för detta problem men de hittar inget fel! Motordynorna är också ok. Har någon ideér om var problemet ligger? Detta börjar bli mycket dyrt! Mvh David | |
| Sitter inte vattenpumpen rakt? Kan det vara så att den inte är monterad som den bör, så att den lutar någon grad, och därför kan träffa fläktkåpan? Bara en fundering! | |
|
Dada precis det problemet hade jag efter ett motorbyte på en 330. Fläktvingarna gick in i kylaren som slogs sönder och jag fick byta kylare och fläkt 3 gånger innan felet uppdagades. Kylaren sitter fast med några små distanser vill jag minnas och när kylaren monterats tillbaka så hade dom missat dessa distanser som håller kylaren framåt. När den kommer bakåt slår skyddsplasten eller kylaren i vingarna och det bli rent hus. Hoppas du förstår ungefär hur jag menar. |
|
|
Tack för tipsen! Idag skall bilen till verkstad igen så vi får håppas att dessa svar är till hjälp för dem! ryk 330xi ditt svar låter otroligt logiskt! Tackar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.