|
|
|
|---|---|
| Har blivit erbjuden en 330iX-02 8000 Mil. Undrar varför det finns så få IX till salu och vad som skiljer ix från vanliga modeller förutom fyrhjulsdrften, Är dom svårsålda när man tröttnar? Hur e det med förbrukning, försäkring o.s.v.. Tacksam för all hjälp jag kan få. | |
|
Tror det har att göra med att folk inte riktigt litade på BMWs fyrhjulsdrift på den tiden. Nu däremot tror jag de flesta köper sina BMW med xDrive då den visat sig hålla absolut värdsklass. I Teknikens Värld i början av vintern slog en 525iX Audi, Subaru, Landrover och et gäng andra och vann testet. Det som skiljer mot "vanliga" BMW är väl klassiska 4WD grejjer. Något sämre vändradie, bilen är lite högre, lite högre bränsleförbrukning. Gissar även att service kan bli något dyrare då du har två hjul till som driver. Svårsåld vet jag inte. Anledningen till att det finns så få kanske är att de går åt så fort? :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Man bör dock inte blanda ihop xDrive med det "gamla" systemet. Det är två helt olika system. Det gamla fick inget bra betyg i AMS vintertest för några år sedan, men det fick beröm på sommarväglag. Jag har för mig att dem tyckte att den understyrde för mycket på snö och is, och var allmänt inkonsekvent... Mvh/ Niclas |
|
|
får väl bara skjuta in att den heter XI och inte IX. Kanske påverkar antalet bilar man hittar.. ha de/benke-nu med V8-försedd e21 i skallen :) |
|
|
Sen är det ju så enkelt att det inte FINNS så många xi-bilar heller av dessa årsmodeller.. det är ju inte så att varannan bil som såldes var en xi direkt ;-) Kul, lite udda bil tycker jag, är helnöjd med min (fast den är på väg att säljas..). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.