|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 320 i - 02. För några veckor sedan så städade jag ur bilen och märkte att det var fuktigt under gummi mattan vid förarplatsen, till min förskräckelse var det när jag kom längre bak i bilen ännu blötare. Har stängt av klima, inte tvättat bilen på en vecka och jag kan ändå suga upp ca 1,5-2 liter vatten per dag genom hålen i mattan (för att fästa gummimatta), tidningarna blir på en dag dyngsura som jag lägger mellan gummimatta och golv. Viss nederbörd har det varit, behov av tips & råd, har provat med att spola både fram & bakdör men ingenting verkar läcka in där. Scud | |
|
Har du taklucka? Jag har liknande problem med min e36 328i coupé från -97. Bilen är nyinköpt och jag märkte först att passagerarbältet var fuktigt när man drog ut det, dvs det som var inne i rullen var fuktigt. Hittade då inget som var blött. Nån vecka senare när jag skulle byta till sänkningsfjädrar så började jag forska i ev läckage. Jag lyfte då ur baksätet och märkte att det var genomblött :/ det var även fuktigt i sidanpanelen där bältesrullen sitter. Efter lite forskningar och tester märkte vi att det verkar läcka genom takluckan. När vi hällde vatten på karmen i takluckan (takluckan öppen)så rinner det ut vatten under bilen, antagligen genom evakueringsslangar. Vid vänster bak (i takluckan) rann det däremot fram innuti bilen ovanför baksätet och på vänster sidopanel. Antagligen är det en evakuringsslang eller motsvarande som är skadad/igentäppt. Nu är takluckan igentejpad och jag tror att läckaget har slutat men är inte helt säker eftersom detta var nyligen. Någon som vet något om "evakueringsslangar" eller har erfarenhet av takluckeläckage? Sorry att jag snodde din tråd lite.. hoppas att det är ok, tänkte skriva en egen tråd men nu såg jag din å vi verkar ju ha liknande problem. |
|
|
Min farbror hade likadant bekymmer i sin saab (aero -03 eller -04)! Det var visst vanligt, då dem svarade vad felet var direkt. Slå på ac:n och se om det dropar under bilen! Om det inte gör det, så har antagligen dräneringen slammat igen (gör lätt det av pollen och annat dam), och man ska då blåsa lite lätt från dräneringshålet (eller så får du lyfta på mattan och leta!). Men jag skulle reckomendera dig att lyfta ur stol och matta, för att få yr isoleringen! Annars finns det risk att det börjar lukta surt snart! Detta var viserligen inte samma bil/märke, men det kan vara värt att se efter! Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.