|
|
|
|---|---|
Phille B |
Hej. Undrar alltså om det bara går att byta styrbox från tex en 523 till 528, och därmed ha en 528?..behöver boxarna kodas? annat som skiljer? konstig fråga kanske, men har suttit och tänkt på detta då det är i övrigt identiska bilar..eller? ..Äntligen Bmw igen!!.. |
|
nja, det är juh inte i databoxen som skillnaderna i stort sitter, det är juh även i motorvolym och sådär, så att byta databox om det ens fungerar tvivlar jag på att du tjänar nåt som helst i effekt, och en 528a har du definitivt inte pga bytet, då är det mer saker som skall bytas. /mvh jocke |
|
| Så sant så, men om du byter insuget då? Sätter på 525 an insug, tjänar du nått på det? | |
Phille B |
Jokko...självklart har jag ingen 528..formulerade mig lite dåligt..ursäkta...men databoxen är väll en av de större skillnaderna....eller är jag helt fel ute? Rätt ny på sånt här.vad skiljer "mer" än boxen insuget och volymen på motorn? ..Äntligen Bmw igen!!.. |
Phille B |
..glömde lite =)..jag..tex 525T har ju samma motorvolym som min 523.. ..Äntligen Bmw igen!!.. |
|
jag vet inte exakt vad som skiljer, men skulle gissa på att dom måste pulat med lite hårdvara ochså för att få ut dom sista 20 - 25hk, kanske kammar, grenrör, ventiler eller nåt sånt. 525ans insug... 525an i e39 kom väl inte förens rätt sent?, skulle gissa den har samma insug som 528an och 523an, det är juh isf insug från en 325a e36 som skulle vara nån ide att sätta dit.. känns lite overkill på en kombi dock ;). men phille, det är iaf mer saker att byta för att det ens ska vara värt att fundera på... och som sagt, boxen från en 528a passar inte på en 523a, har för mig det sitter en specialanpassad startspärr/imobilizer som gör att du måste köpa en ny box för att den överhuvudtaget ska vara kompatibel för uppstart... varför funderar du i dessa banor?, tycker du 523an saknar lite mos?.. kan berätta att det skiljer väldigt lite i verkliga prestanda mått mätt mellan 2,3 (2,5L) och 2,8an.. ytterst lite. /mvh jocke |
|
Phille B |
Jokko...Jag e bara nyfiken..523 duger för att skutsa barn...och åka till ica maxi:)..får bli en betydligt mindre bil att leka med...ska "bara" bygga klart huset och garaget först..sen har frugan lovat att jag skall få köpa en leksak till mig själv:).. ..Äntligen Bmw igen!!.. |
|
okej, förstod att det var något sånt, har provkört några 523or och skillnaden mot min 528a är klart försumbar, med andra ord du går inte miste om något man inte kan leva utan :). /mvh jocke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Använd gärna sökfunktionen ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.