|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för fel? När jag kör med bilen på typ motorväg sugs vattnet ner till min nivå och sedan då jag kör lungnare typ 50 sträckor ligger nivån på normalt igen, Problem har funnits i över ett år och riktigt irriterande,bilen har varit på verkstad för detta tidigare och problem ej löst. Nu har jag tagit över bilen och vill lösa detta. Värmen funkar som den ska, och tempen ligger stabilt och bra.. Inte förlite vätska i. mvh | |
|
Om jag spånar skulle en orsak kunna vara att kylarlockets övertrycksventil inte fungerar som den skall. Köra lugnt= "låg" kylarvätsketemperatur= "lågt" kylarvätsketryck Köra hårdare= "hög" kylarvätsketemperatur= "högt" kylarvätsketryck Vid högre tryck ger alla kylarslangar efter litet till= det går åt mer vätska för att fylla upp dom= den vätskan tas från expansionskärlet vars nivå sjunker! När seda temperaturen sjunker sjunker trycket och vätskan flödar tilbaks in i expansionskärlet! Kylarlockets övertrycksventil skall släppa ut det tryck som överstiger en viss nivå så att trycket inte blir för högt i kylsystemet! Per L |
|
|
Kylarlocket har blivit bytt till ett som släpper ut vid ett lägre tryck, dock samma problem.. Kylarslangarna blir hårda, ny beställda, kommer att byta imorgon för att se om det blir något resultat. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.