|
|
|
|---|---|
|
Tog för ovanlighetens skull E22.an längst ostkusten från Stockholm till Skåne, istället för som vanligt E4.an. Ni som åkt den vägen vet hur kurvig och stötig den kan vara på sina håll. Jag hamnade bakom en svart Corvette av senare årsmodell i ungefär hundra km i timmen några mil norr om Kalmar. Han låg och slökörde och jag väntade bara på att det skulle bli fritt så jag kunde fortsätta min färd i mer BMW-aktig fart. Efter en stund hör jag ett jävla vrål och undrade först vad det var för något. Aha, det var Corvetten som ville rejsa. Jävla fegsnöre som inte förvarnade innan. :-) Nåja, han drog iväg och fick ett par sekunders försprång. Jag hängde på och var snart ikapp. Så mycket rejs blev det dock inte för när jag efter några sekunder var ikapp och kanske höll 150 km/tim fick den stackars Corvetteägaren hänga på bromsarna för att inte studsa av vägen. Äh, vad trist, tänkte jag och drog förbi. Det sista han såg av mig var när jag tog en böj i 220 km. Jag undrar fortfarande vad han berättade för sina vänner när han kom hem. Att han åkte ifrån en 850 men lade av för att det inte var någon sport? Jag tänkte i mitt stilla sinne att det var tur att jag inte köpte en Corvette istället för 850. Jag hade faktiskt tankar på det. Det är trots allt en ganska läcker bil - att titta på. :-) | |
| Rätt åt han....de är fina rattlåsracers dock... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.