|
|
|
|---|---|
|
Tja alla bmw ägare jag har ett problem min bmw 525i-91 drar så förbannat med bränsle ca 2 liter milen. det går ganska bra i allafall men på tomgång vandrar den och när jag gasar på så dör den för att sen börja gå bra och jag menar bra men det är som att den skulle gå på lite choke heka tiden för när den är varm och gåt på tomgång och jag gasar till så bludrar den till och rycker som den får för myycket bränsle.. och sen går den bra ... Vad kan vara fel. åre killen | |
|
Hej. skulle tro på luftmassemätaren eller så har det gått hål på slangen mellan lmm och innsug men du kan ju även kålla så att det inte är hål på nån vakumslang.(om det är något av dessa fel så lurar det lmm och den sätter in mera bensin åt motorn) Nikki |
|
|
Ja det kan ju vara det ska kolla det tack för tipset... åre killen |
|
|
Hej! För mig låter det som lambdasonden. Lycka till med felsökningen! Mvh Håkan |
|
|
TAck ska kolla det med då. åre killen |
|
|
hur gick det? de är ju bra om man skriver när man hittat felet så att andra kan dra nytta utav det. har själv köpt en 525-90 med exakt samma symptom drar över 2 liter vid blandad körning :/ tacksam för svar. |
|
|
sorry glömde bort ja de var lambdasonden som var trasig .Bytte den sen vart allt bra. åre killen |
|
| okej, beställde lambda samt motortemp givare idag så det blir spännande å se resultatet imorgon! | |
|
meddela hur det gick ikea! har också samma irriterande problem... men min drar inte 2 liter milen. 1.3 lugn blandad körning. Testade att koppla ur lambdan på min, men tyckte den gick likadant, ska det vara så? måste vara vakumfel. Jag har kollat alla vakumslangar jag hittat. finns det nån som sitter under insuget gömt nånstans som jag kan ha missat? Har funderat på insugspackningarna också... |
|
|
har haft lambda fel på en v***o... :) då drog den ruggigt mycket soppa, svartrök ur avgasröret och bluddrade.... motorfellampan började lysa också... drog man batteriet i några sekunder så gick den bra i några mil sen fetta den på som fan igen, jag tror det tar ett tag för den att fatta att lambdan e cp och då tycker den det är säkrare att fetta på rejält istället för att gå för magert, jag vet inte en gissning iaf.... jag bytte lmm först men det hjälpte ju självklart inte :/ |
|
| Blir nog till att testa ett lambda byte då.. för jävla dyra bara. Finns det nåt billigt alternativ förutom biltema? | |
|
universallambda hos Motornord för typ en fyrhundring, bytte min förra sommarn med liknande symptom. my shit always works sometimes! bi-em-dabbeljoo |
|
| vet inte hur datoriserad en 91:a är men lambda fel bör väll visas vid en diagnostik! | |
| har nu bytt till en universal lambda samt motortemp givaren, har bara kört några korta stads körningar sen dess, enl färddatorn så drar den inge mindre soppa och den bludrar till lite när man trampar i fullt från tomgången, blev snarare sämre sen jag bytte lamdan :/ ska göra en längre provkörning o kollå upp den riktigt imorgon. | |
|
vad tråkigt ikea... Det ´ska gå att göra diagnostik på min bil, men jag hade den inne på bmw och dom kunde inte få konakt med bilen eller vad det var... mycket pengar för ingenting,. tack för tipset slhap! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.