AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
500

Klockren nostalgi

Igår var jag och hälsade på farsan, och han hade grävt fram lite teckningar jag ritade när jag var 5 eller 6 år gammal, d.v.s. för ca 15-16 år sedan.

Och vad hittade man om inte en teckning av en bil, där jag hade skrivit:
BMW ÄR BILEN. BILEN ÄR FIN.

Och hör och häpna: Jag hade till och med tecknat bilen med en mycket distinkt hajnos, som BMWs bilar såg ut då.

Redan som litet barn visste man alltså vad man ville ha...

:-)
Jag har en annan historia..
När jag skulle köpa min första bil ville ja ha en BMW 3:a men de var lite mastiga för min dåvarande ekonomi så jag tittade runt efter golfar. Men så kom jag över ,av en ren slump, en E21a för en billig peng och slog till. Jag ville då hellre ha en e30 men de gick inte att lösa för mina pengar. Jag nöjde mig med denna och tänkte inte mer på mitt bilval. Jag körde denna bil även på bana.

För något år sedan var jag hemma hos min mamma och tittade i gammla fotoalbum. Där hittar jag en bild på mitt pojkrum när jag är runt 8år (ca 18år sen). Det jag lägger märke till är den bild som är upphängd på väggen. En E21a i grupp 5 utförande med avgasrör som mynnar ut ur tröskeln och som skickar ut eld. Att jag inte har tänkt på detta tidigare är för mig en gåta.

Redan som litet barn blir man påverkad av sin omgivning.

BMWCS # 2358
-:BeeMWe:-
Och jag som skulle ha en vit Volvo när jag var liten :) Har bara ägt BMWs, är inne på min tredje om några dagar, haft körkortet sen dec 01 hehe.

Eddie:
Du menar nog säkert denna då...

Länk

Den är go den ;-))
Tack så in i H*****E, SL. Det var precis den. Min mamma slängde bilden efter ett par år eftersom den hade gått åt ganska hårt efter lite vild lek i rummet. Har själv inte fått för mig att leta reda på den.

(Man kanske skulle behållt den gammla E21an och byggt en replica...)

BMWCS # 2358
järnet
Jag ritade, när jag var sju år, en teckning av en ko som bodde i en buss.

I dag varken åker jag eller drömmer om en buss!?

Konstigt kan det minsann bli.
Deliq
>järnet
Å andra sidan verkar ju din bil gå som en kossa just nu, av döma dina andra inlägg här på forumet ;-))

Förlåt, jag kunde bara inte låta bli :-))

M V H // Deliq
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mamma MUUU :)))
En 850 från 08 har figurerat på en verkstad i Örebro för vattenläckage bla,kan det var din IRONCOW???

MVH
Hasso
An
291
Antiloop
E38 728iA
Hasso: Ironcow :))))
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Antiloop: 328iat-96 (Flatiron or steamflatiron):))

MVH
Hasso
Soton
Fick en BMW M1 leksaksbil när jag var 5 år...
Den var ca 3-4 dm lång, och det var nog redan där man präglades på BMW....
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Är uppväxt i baksätet i en ljusblå 3,0SA tror jag den hette. Trimmad var den å gick av bara h-te tyckte jag då.. Barndomen var lycklig till papsen smälte motorn å köpte en 280se. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.