AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.762

Oljenivågivare 330i 01

Jag har råkat utför att oljenivå lampan tänds när bilen
har startas den tänds efter ca 30 sek och släcks efter ca 10 sek.
Har kollat oljenivån på stickan och den ligger helt perfekt,
jag misstänker oljenivå kontakten är detta rätt gissat tror ni?
I såfall någon som kan förklara var denna sitter och om man kan
byta den själv utan att det är något större mek.Någon som råkat ut för detta och erfarenhet att byta den? Tacksam för med ev länk till en skiss hur den sitter.

pl
18
play_nice
BMW 330Ci -01
Hej,

Har fått samma problem. Lampan lyser ett par sekunder trots perfekt nivå. Vad jag har läst mig till så är det som sagt givaren som spökar. Man måste tappa motorn på olja för att kunna byta.

/Thomas
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Ja det är givaren. Har samma problem. Om ni löser det är jag intresserad av hur. Vet att det går att lämna in men tror det går på runt 3000kr. Inte värt det.

Mvh.
Da
6
Dada
Bmw 328i e46 -98
Jag har samma problem, på min BMW verkstad sa de atta det är giveren eller sladden till givaren. Är det sladden så blir det billigare men om det är givaren kostar endast den 200€ (här i finland). Kanske du kan åka till en verkstad och sätta din bil i datorn, då får du troligen reda på var felet ligger.

Mvh

David
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
givaren som sagt som är kass troligvis, men den ger inga koder om man kopplar upp bilen, min har då iaf inte gjort de trots att jag kollat 2ggr..

ko
37
kofi
330ci -01
Jag har samma problem.
BMW rekommenderade mig att ta itu med det i samband med nästa service för att komma undan onödiga kostnader.
DE va givarn byte den själv enkelt givarn kostade 1195:- på Bmw

xc
135
xc00b
E34 525ix touring
va de smidigt? tycket den satt taskigt till i tråget o man lär ju tömma på olja antar jag..

Bara att tömma motorn på olja och sen lossa 3 st 10:or med hylsa sen drar du av kontakten på sidan total tid ca 30 min

Bara att tömma motorn på olja och sen lossa 3 st 10:or med hylsa sen drar du av kontakten på sidan total tid ca 30 min

Vet ej vad som hände sorry

Ci
531
CiM
325ciM-04
beckis: heheheh vad tjatigt du är hihihih
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
tack.. gör de vid nästa oljebyte då..

Ag
4
Agent X9
bmw 325i
Verkar som om flera har haft det här problemet, nu även jag.

Vad händer med givaren, hur funkar den? Vad är det i den som går sönder och går det att laga?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.