AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
716

har problem med att koppla in larmet till centralåset?

jag har nu försökt med allt.. men det vill inte funka att styra centralåset med fjärrkontrollen... där är 2kablar i clås modulen. 1 för öppning som ger 12V+ när man öppnar. och 1 för låsning som ger 12V+ när man låser med nyklen då.

sen har vi larmmodulen. där är 6kablar som man kan välja koppla på hur man vill. men ingen av dom ger 12V + när man öppnar res. låser med fjärren. hur F-N ska de då kunna fungera? det enda som ges är en kort 12V inpuls i ena av kablarna. från 9V till 12V

Kanske man kan sätta ett relä imellan? var köper man det isåfall och hur kopplar man in det?

Det är ett Thor proffesional alarm system...Och bilen är en bmw e36 -93. om någon kan hjälpa mig är jag väldigt tacksam. bara jag får rätt på de.

mvh

Svårt att svara på utan tillgång till manual. Att koppla på känn kan kosta, men en vanlig lösning i många larm är att det finns 2st reläutgångar med växlande kontakter (2x3 kablar). Sen få du själv ordna yttre jord eller plus och koppla genom dessa beroende på vad du vill göra. Många gånger vill centrallåset bara ha en puls under någon sekund för låsning/upplåsning, då brukar man kunna programmera detta i larmet osv. Men åter igen, en manual för det aktuella larmet är ett måste.

FP
okey tack för svaret. larmet gör som du säger skickar ut en snabb inpuls. men det räcker inte för att låsa centralåset. det kräver att när du låser att det ger 12V konstant. så tänkte om man kan sätta ett relä i mellan som aktiveras av inpulsen och ger 12V konstant. va tror du om det?
Isf måste det sitta nån enhet imellan som ger lagom lång puls till c-låsmotorerna, alternativt så används gränslägesbrytarna osv om det ligger konstant spänning i de olika lägena. Kanske larmet går att programmera om, annars blir det svårt.

FP
japp nu har jag fixat det. satte ett relä imellan larmet och clåsmodulen helt enkelt. de funka direkt. :P så om någon har problem med att instalera i e36 så kan jag kanske hjälpa till för jag vet att de kan vara lite knepigt :Phehe.

//Rome
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.