AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
725

Varför ingen värme i cupén ?

WR
8
WREC
320ik -88
Efter att ha lusläst detta forum efter svar och inte hittat något som kan hjälpa mej är det dags att skriva lite.
ja har en 320ik-88 som jag inte får någon (iallafall inte mycket) värme i cupén.
På denna länk ser man hur det ser ut vid värmepaketet.
Länk
Både inkommande och utgående vattenledningar är varma, hörde att ventilen som sitter där kan vara slut men då borde inte utgående ledning vara varm + att jag drog bort anslutningen till den då jag läste att den är öppen vid 0 V.
Det sitter en fläkt annordning om man lyfter på en kåpa mot cupén i motorutrymmet. Denna stannade för en tid sedan, men jag har bytt kol och den snurrar.
Alla reglashen ar kollade och alla wairar är anslutna och funkar som de ska.
Under färd kan jag få lite värme uppe vid rutan men ingen rakt emot mej, och nästan ingen nere vid fötterna.
Tänkte riva i det i eftermiddag, så jag skulle uppskatta om nån viste vad jag skulle titta på lite extra. Har sökt och sökt på detta forum men har inte hittat något som jag kan använda på min bil.
Hoppas nån har något att tillgå.

Tack på förhand.
är motorn bytt på? kolla att slangarna som går in i värepacketet sitter rätt..
min va oxå iskall men skiftade slangarna så blev det bra igen..
kan va värt o kolla iaf..
WR
8
WREC
320ik -88
Motorn är bytt... men jag är ganska säker på att dom sitter rätt... kan någon säga vilken av den som ska vara vart?
En av dem går ju "frammåt" medans den andra går "till höger" jäms med "väggen"... skulle spara mej en massa tid och kladd om nån viste viken som ska vara vart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.