|
|
|
|---|---|
|
Finns de nån E23 klubb i detta landet...eller behöver man starta en själv? Hur många har intresset för en E23 klubb isåfall? | |
|
Finns nog många som har intresse, men många som har E23 kanske inte hänger på forumet.. =( |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag tycker det vore roligt med en klubb för E23, främst E23 745ia dock :P |
| ja visst de vore nåt att starta och sen organisera resor runt om till olika platser i sverige på somrarna. Och 745ia är ju topmodellen. Men alla måste vara likgilltiga ;) | |
|
Det hade varit kul med ett litet mer utvecklat kontaktnät kring denna lite udda vagn. Tips och råd i allmännhet, som vart man köper bra reservdelar utan att bli skinnad o.s.v. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Ett tips är att deltaga i BMCS Oldtimersektionens aktiviteter. Där träffar man likasinnade, med äldre bilar, och kan få tips och råd om reservdelar och annat. E23 modellen är ju en blivande Klassiker och platser helt klart i Oldtimersektionen. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jo de har säkert en egen grupp där...men de är ju generellt övergripande över alla BMW:s gamla modeller då. Jag är ju en E23 och E32 galning...de andra är väl roliga på sitt sätt. Men E23 och E32 är nåt som jag aldrig kommer släppa. Så visst kan man delta där. Men allt färre tycker jag bland BMW folk är kunniga om E23. De är en bil som jag inte tror i första taget kommer få ett starkt samlarvärde. Så länge inte trenden av skrotade E23 fortsätter. eller trenden har väl avtagit för de finns så få kvar kanske. Snart är de tid för E32 också att bli bortglömd kanske. Vilket gud bör förbjuda. De vore som en svordom. Har drömt ända sen jag var en liten pojk om att jag nån dag skulle ha en E23 eller en E32. Sen satte de sig lite i själen när min far köpte 1992 en diamantschwartz E32 735iA av årsmodell 1991. Den hade ju allt man kunde tänka sig. Meen den blev stulen i polen på företagsresa. Likaså den röda 325iA från 1990 som han hade året innan dess. Så sen gav han upp om BMW och jag släppte väl aldrig den E32:an. Min första bil var en E23 delfingrau metallic och min andra var en E32 735i manuell som var diamantschwartz metallic. Och min far kör opel idag...och de gör ännu mer ont i själen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.