AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.181

BMW vs Honda NSX

Sida 1 av 2
Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
Är det nån som har kört mot en nsx eller nån annan "värsting" Hynda??
Har en kompis som e Honda fantast o han gafflar en massa.
Det vore kul att få lite rolig fakta som jag kan platta till honom med. :-)
honda gör väl inga bra bilar? dom ska hålla sig till mc, precis som bmw ska hålla sig till bilar.

det är så med alla märken, bmw, honda, suzuki, funkar inte med både mc och bil. bmws mc är ju hemska!

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
BMW:s motorcyklar är väl erkända som riktigt bra touring cyklar? Kanske inga sportmonster men...
ja, kanske det, men jag erkänner dom som missfoster allihop.

boxermotorn passar på en porsche, inget annat.

ser så hemskt ut, fast vill man plana toppen så är det lätt, bara att lägga ner den i kurvan

Honda NSX (-94)
270Hk
0-100 c:a 5,5 sek
402M:13,9 sluthast 162Km/h

/B

Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Här kommer en liten filmsnutt över ett rejs de två bilarna emellan. Döm själva. Testet utförs av jappsar som säkert har preppat riskokaren...

Länk
konstigt nog så viller den med turbo trots att den har mindre effekt, skulle det inte vara tvärt om enligt vissas resonemang, att typ 250 turbo hästar skulle motsvara 200bmw hästar?

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Honda NSX har inte turbo... använder sej av Vtec teknik... som Vanos på BMW språk ungefär...

Honda e väl japans BMW... helt klart den japs ja skulle välja om ja var tvungen...

/jonas

Det finns en japs bil som mosar alla andra: Nissan Skyline R34! Fyy F******n vilken grymm bil!!!

//Wille

BMWCS #4737
Pu
77
Putte
M3 e36
Skoja pappegoja!!!.Killen i M3an varavar knappast ur bilen!! M3an skall göra ca 5.5 till hundra ungefär samma som Hondan men kan han verkligen köra, han i m3an?. Nä, det svarar nog kag själv på.
Lindahl
NSX är ju byggd med F1-teknik och ju erkänt grym väghållning.....missförstå inte nu, jag är själv stolt och nöjd bmw-ägare.

------------------------------
Om nån vecka blir det bättre sång i min 323....ha ha
Go
52
Godsägarn
Z3 2,8-99
Nsx´en har motorkaraktär som en symaskin, urk!
eeeh? jappsen i M3an varvade ju ingenting, inte så konstigt då..
70
håkan lindqvist
320 ik -88 325 motor
jag tycker att honda är jävligt BRA...!

på att göra utombordare......!
_S
86
_Squad_
325i Touring -90
Varför ens lägga ner energi på att göra ett sådant "test" om man inte gör det ordentligt, opartiskt. Ni kan ju själva räkna ut hur testet skulle sett ut i Bayern... =)
DanTheMan
Har hört att NSX har ca 300 hästar standard.270 står det bara på pappren.Över 286 hästar innebär pålagor i Japan.
I amerikanska tidningar gör standard NSX 0-100 på under 5 sek.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Byggd med F1-teknik.... Det är väl alla bilar mer eller mindre!

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
Crusty
Tyckte det luktar bluff lång väg! Hade M3.an fått pisk med liten marginal så kankse jag trott på det, men med så mycket??? Nä, det där tror jag inte på!
Bm
122
Bmw W
325i -94
"BMW:s motorcyklar är väl erkända som riktigt bra touring cyklar? Kanske inga sportmonster men..."

Visst visst och BMW är riktigt bra på att göra bulldozers.
Sätt dig på en CBR 900 RR och se efter ifall den har några touringegenskaper.

Honda gör mycket treviliga bilar och motorcyklar.
Honda s2000 har tex 120 hk/liter. Och Civic Type-R har aldedes underbar väghållning.

Brummar runt i en 325:a. Kör även båge när vädret tillåter (Suzuki GSX 600)
Honda har tillverkat många bra modeller genom åren. Type-R bilarna är alla väldigt potenta, vissa, t ex Integran, ser t o m bra ut! Läs den här tråden på Zatzy, där en Integra-ägare skriver lite om sin bil:

Länk

Oavsett hur bra Honda är så kommer jag alltid föredra den raka sexans skönsång!! =)

Jens
Mi
542
Micke R
328i -98
På hemväg från Brostugan vid rödljuset i Abrahamsberg stressade jag en Honda 2000 (Ingen NSX, jag vet;-) att ge allt när det slog om till grönt och det var länge mycket jämt. När farten blev ohälsosam (blir den förresten någonsin det? =) slog jag av men han måste ha trott att jag var kvar för han höll fullt och fick bromsa med kraftig rökutveckling som följd vid Ulvsundakorsningen...hehehe....

Mvh / Micke R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.