|
|
|
|---|---|
|
Har bytt topp och skall efter insugsmontering etc. starta bilen. Jag har två funderingar som jag inte hittar svar på här i forumet. 1. Kan man använda den gamla kamkedjesträckaren, efter att man blåst rent den? Mannen jag köpte topplocket av sa att de bara behövde blåsas rent och INTE bytas. Stämmer detta? Jag skruvade iaf in sträckaren, men den fjädrar inte ut tillräckligt så att kedjan sträcks helt. Jag har snurrat runt motorn och kedjan kuggar iaf inte över. Men kommer kedjan spännas först när den får oljetryck vid start? 2. Kopplingen är helt utan motstånd/tryck. Den fjädrar endast tillbaks. Har detta också med oljetryck att göra? Det spelar ingen större roll vid uppstart men det känns gött om det löser sig när bilen startas! Tacksam för svar!! Mvh! | |
|
Hmmm... Finns det ingen som vet något om dessa problemen/funderingarna? Hälsningar Calle! |
|
|
är inte helt 100 på hur kedjesträckaren funkar, men den borde sträcka när du fått oljetryck. angående koplpinen, prova att lufta den o leta lekage. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Idag var det äntligen dags för uppstart. På med glykol i kylaren, olja i motor och över kammarna, på med kåpan o starta. O Fy vad det låter illa de första sekunderna innan allt har fått sin olja. Luftning och allt gick sedan klanderfritt, och det kändes jävligt skönt! Kopplingen blev ordentligt luftad och påfylld med ny vätska. Men p.g.a. upptäckt läcka i slavcylindern misstänker jag att kopplingen är kass imorn igen=/ 330 kr hos Länk känns inte så farligt. *Byte av servo-olja skall också ske imorn. Det där med ATF-olja... Är det bara vanlig Automat-olja?? Trodde det skulle vara jordens specialolja... Trevlig helg!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.