|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har en bättre, mer högupplöst bild på e24 i tre vyer? Det här har jag hittat Länk Jag tänkte leka lite med mitt cadprogram och bygga upp bilen i 3d. Sextrettifemman Länk | |
|
Låter som ett intressant projekt. Sitter själv och cad:ar en del på jobbet så man kanske borde börja med något liknande själv när man har tid över ;). |
|
|
Nu har jag byggt lite grann utifrån bilden i länken. Det funkar om man går ut och kontrollmäter i garaget... Sextrettifemman Länk |
|
|
Jag la upp några bilder på min länk. Sextrettifemman Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
GooCart! Att du orkar! =) Lite att göra på jobbet? ;-) Fina splitfälgarna blir,har funderat på svartlackat centrum på min med,men vågar nog inte! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
| grymt bra jobb... vilket program är det du använder??? | |
|
Jag jobbar ju med 3dcad så det är inte så mycket jobb för mig att göra några enkla bilder. Det hade varit värre om den skulle ha varit måttriktig. Rhino 3d v4 och Cinema 4d använder jag, men till det här funkar lika det bra med 3dstudio, maya etc. Jag lägger ut fler bilder när jag har gjort nåt nytt. Ja, visst blir det ganska tufft med svart centrum. Lite lagom racingstuk. Sextrettifemman Länk |
|
|
Lustigt, kommer ihåg att jag modellerade upp en E21:a i AutoCad för en hemskt massa år sen, 92-93 nångång, fast det var otroligt meckigt och tog flera dagar... Och blev väl inte riktigt som dagens 3d-modeller. Det var på den tiden man körde AutoCad R11 och nån tidig version av 3D-studio i MS-DOS på en 386:a... |
|
|
Blev ju riktigt bra det där. Bakljusen fick du till riktigt bra också. Coolt! Skulle vara kul att köra e24 i ett bilspel :) |
|
|
Himla fint jobb, så här långt. Blir lite avis faktiskt... :) mvh Fredrik |
|
|
Roligt att ni gillar bilderna. Nu fattas det bara ett bättre underlag så jag kan göra klart den. Det är för mycket jobb att mäta själv. Så om det är nån som har några bra planvyer så är det bara att höra av sig. Sextrettifemman Länk |
|
| jag har en önskningom du har tid... skulle du kunna måla en till babyblå turkos och kanske andra fälgar ??:D borde kanske itne vara så svårt att färga om den o ta bild på den :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.