|
|
|
|---|---|
|
Länk Priset på denna verkar onekligen bra. Nån som varit och tittat på den? Själv bor jag en bit bort nämligen... | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Haga Bil är ett aktiebolag som heter Haga Bil Sverige AB. Reggat -05 som lagerbolag, men namnet byttes i början av -06 vilket gör att inga bokslut finns. Inga betalningsanmärkningar eller ansökningar, vilket är lovande. Dock gör avsaknaden av redovisning (samt möjligtvis något mer) att firman är C-ratad på Justitia, vilket innebär att kredit avrådes. Samtidigt finns inga tillgångar eller något redovisade, och jag skulle personligen inte köpa en så dyr bil utan att vara säker på att handlaren har råd att reklamera affären.Jag skulle åtminstone ringa skatteverket och kolla om Haga Bil 556677-3213 betalar vinstmariginalmoms på bilar och källskatt på de anställdas löner. De verkar inte heller ha bilarna registrerade, vilket är ett mycket dåligt tecken. Se till att bilen verkligen är regbes och står skriven på Haga Bil, ingen annan. Det som är lite trist med alla oreggade bilar och bilar de har maskerat skylten på, är att man som köpare inte vet vems det är. Det kan ge många otrevliga överaskningar. Nu ska man kanske inte vara för paranoid, men om du ska köpa bil för 300 lök lär man kolla noga! Ägare/ledning är Karbalaei Esmaeilkhan, Reza och Motamedi Mohammadian, Arash, båda födda -77. Mvh Johan |
|
Tack för ett utförligt svar. Det där med att inte ha bilarna regade verkar ju lite skumt, eller kräver åtminstone lite mer efterforskning. Vore ju enkelt om det stått i annonsen vad det var för reg.nr så man hade kunnat kolla upp chassinumret mot BMW i Tyskland (där bilen förmodligen kommer ifrån). Men det är väl som vanligt, är priset FÖR bra är det nåt som är fishy... |
|
|
Tyvärr är bilen såld, skulle kolla på den med en polare i helgen... Köpte själv en nästan identisk i somras för 329 tkr. Import men köptes i sverige. Det fina är ju att nybilsgarantin gäller även vid import! Hittar du ngt knas är det bara att åka till BMW så fixar de, gratis! Mätardiagnostik för 500 kr svarar på om mätaren är skruvad och gör du M-test för 1000 till ser de om den är krockad. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
min åsikt är att priserna är för låga. med en vettig vinst och importkostnader borde den kosta åtminstone 20-30 lappar till. men det är min åsikt. mvh Johan |
|
Ja, även med mobile.de-mått är den billig med tanke på utrustning / miltal. Nu verkar ju iofs inte bmw:s 3-serie-andrahansvärde vara så fantastiskt. Synd om förste köpare men bra för oss andra... |
|
|
"Mätardiagnostik för 500 kr svarar på om mätaren är skruvad" Nädu så enkelt är det tyvärr inte. Den diagnostiken säger bara om bilens mätarställning är samma i alla moduler som lagrar mätarställning. Inget annat. En skicklig skruvare kan se till att samma låga mätarställning finns lagrad i alla moduler. Det du ska göra är att kolla upp om bilen finns i BMWs garantidatabas och vilken mätarställning bilen har då. Kolla också upp serviceboken och ring till de tyska verkstäderna och kolla vid vilket miltal bilen varit servad. Detaljer runt detta förfarande finns i importguiden. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.