|
|
|
|---|---|
macwede |
Hej! Har fått massor 1mm små bubblor på bakluckan,ser ut som om någon använt en körnare från insidan,det e säkert över 100 stycken... Bakluckan har aldrig blivit omlackad,har själv ingen bra förklaring men det verkar ju som att det e syre som på nåt sätt krypigt in under lacken! Mvh Peter e39 silvermet... |
|
Hej! Jag har exakt samma på min baklucka. Min är oxå silver. Men jag har max 20 bubblor men det är ju inte snyggt ändå. Jag ska lämna in min på lack, det är det enda sättet att få bort det sa lackerarn. |
|
| Verkar inte helt ovanligt på e39. Jag har det inte själv men jag har sett det på lite olika ställen på en del andra e39. | |
|
Hmm, kan det inte vara rost? Har haft liknande symptom på en annan bil, och det va rost som kom underifrån. - Andreas Fridh, Pajpaj.se |
|
|
Jo jag antar att det är det. Ska lämna in luckan imorrn, så idag har jag förberett lite för lack. Tryckte då sönder 1 bubbla och såg att det var rost under. |
|
|
Hej! Vill bara varna för att om det är rost så har den kommit innifrån. Om du inte rostskyddar luckan ordentligt så kommer det att vara bortkastade pengar att lacka om den. Mvh Håkan |
|
|
Hej Håkan. Jo jag har också tänkt på det, Har blästrat hela luckan även insidan helt plåt ren. Lackade där efter med en zinkbaserad grundfärg. Jag känner lackerarn personligen så han sa att jag skulle göra så. Han ska även imorron grunda ytterligare och sen gå på med ytlacken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.