|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har en liten och kanske också dum fråga. Är som så att jag funderar på att kolfiberdrapera mina backspeglar på 328:an och då underlättar det en hel del ifall man kan dela på backspeglarna så man får lös den del som skall draperas. Och min första tanke är ju då att eftersom mina speglar är elstyrda så måste dem nästan gå att dela på vid något eventuellt fel, så man kommer åt att reparera så att säga. Någon som kan bekräfta? Tacksam för svar. Mvh Oscar | |
| Ingen som kan svara på min fråga? Vore kanon.. | |
|
Tjena De går alldeles utmärkt o dela backspeglarna. Om jag inte missminner mig helt så får du först ta bort glaset. När du gör de var då försiktig då de kan vara lite skört, ta lämpligen nåt lite bredare föremål i plast eller trä för att minimera riskerna för nytt spegelglasinköp. Sen när du fått bort glaset så TROR jag att de var några plastklämmor man fick peta undan o sen bara ta bort kåpan. Det sitter även 4 st små stjärnskruvar (som brukar vara lite angripna) de kan även vara så att du måste lossa dem oxå. Testa dig fram lite, blir ju enklare när du väl ser allt. |
|
|
Okej på så vis, hade gärna sluppit lossa glasen :P Är i valet och kvalet att köpa begagnade speglar och behålla orginalarna vid försäljning. Tack för svaret iaf, ska nog börja med att köpa mig ett par begagnade speglar. Mvh Oscar |
|
| Vänta med att köpa speglar. De är väl onödigt om du inte behöver. Jag menade inte o skrämma upp dig så, de gåt inte sönder bara för att du tittar lite på dem. Men kommer fixar-frasse med en liten mejsel o har lite bråttom o bara bänder till så kommer de till 99% säkerhet att gå sönder! Men tar du de lite lugnt o gör som jag sa så kommer de troligen inte behöva köpa några andra glas. | |
|
Förstå mig rätt, jag är inte rädd för att dem ska gå sönder. Jag tänker bara på den dagen bilen ska säljas, kan vara bra att skicka med orginalgrejerna till bilen. Ökar bilens värde enlligt mg då orginalgrejerna finns kvar. Mvh Oscar |
|
|
?? Nu tror jag iofs inte nån bryr sig om du har org eller nya spegelglas när du ska sälja den... Hur vet du att de är org på nu? but hey... såklart ditt val o dina principer =) |
|
| Skall kolfiberdrapera ett av paren.. Serru!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.