AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
741

Skrapande bakbromsar

xc
135
xc00b
E34 525ix touring
har börjat upp leva det nu o spec när det varit blött ute och jag ställer in den i varmgarget och ska ta ut den så skrapar bakbromsar vid första bromsningarn men slutar sen när man "bromsat bort" de, är det för man bara åker i stan o små bromsar så inte bakbromsarna får jobba så mycket o att det är fuktigt ute för bromsarna e fräscha i övrigt, har en kompis som har exakt lika problem..

nån som har nå ideér?

Antar att belägg och skivor är schyssta!?

Hur ser skivorna ut när bilen stått i garaget? Är det en ytlig rostbeläggning så försvinner den snart om du bromsar ett par gånger... kan komma ett skrapande läte också. Inget farligt med det.

Ett tips är att använda stor bokstav och punkt i meningarna för ökad läsbarhet! :-)
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
Jo skivor o belägg är schyssta.

Och skulle tro jag också att det är rostbeläggning som är problemet för det har blivit mer markant nu när det är fuktigt o blött ute.

Kolla att skivorna (bak) är fina och rostfria på slitytan efter lite provbromsningar.
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
ja dom ser helt ok ut men bakbromsarna får ju inte jobba så mycket för jag åker typ bara fram o tillbaka till jobbet i stan, tar 6-8min.. så får nog ut i spöa den lite på motorvägen o bromsa..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.