|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 318 is -92 som har problem med ett skrikande/tjutande missljud. Det låter främst när bilen är kall och upphör oftast efter 5 minuters körning, men kan vara problemfri vid några enstaka kallstarter. Ursprungligen lät bilen bara när kopplingen var uppsläppt, dvs när man tryckte ner kopplingen försvann ljudet helt. Nu har det dock blivit värre och ljudet finns kvar även vid nedtryckt koppling, men låter då något mindre. Den låter inte på tomgång, utan ljudet kommer vid gaspådrag. Det låter främst på lägre växlar och upp till ca 3000 varv. Ljudet kan även komma tillbaka fast motorn är varm tex när man kört en längre sträcka på landsväg och sedan växlar ner. Vad kan det vara för fel? Har fått tips om både dåligt urtrampningslager eller lager på ingående axel samt lager till fläktremmens spännrullar. Finns det någon som har erfarenheter av liknande fel? David | |
| Jag hade nåt liknande ljud på min e30 320 touring -89. De lät som om de kom under ratten först =). Men senare konstaterade jag att de var ifrån uttrampningslagret.. | |
|
Låter som lagret ja, iom att du upplever det när du kopplar/växlar.. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.