|
|
|
|---|---|
jarkko |
Min 318i har en ryckig gång.Har bytt luftfilter,bränslefilter,tändstift..Vad kan vara fel????? När man kört den i ungefär en timme funkar den utan problem. J.R |
|
Hej jarkko! Sök bland inläggen efter kriteriet "ryckig", datum "alla" så får du upp en massa inlägg om just ryckig gång. Lycka till! /Bobby |
|
mannik |
Har samma problem på min 318i (88) och lämnade in bilen till BMW idag. Enligt BMW är det luftmässamätaren(?) och hos BMW så ska det gå på 5500kr! |
| mannik: Brrr... Låter RUGGIGT dyrt, är det inklusive arbete? Jag tror jag har samma problem. Kommer inte kunna somna gott ikväll... | |
mannik |
5000kr för själva mätaren och 500kr för arbetet. (Först så byt dem DMA styrrelä för att lösa problemet men det hjälpte inte) |
|
mannik: du skojar!? Vilket j**la ocker! Blir väl till att ge sig ut till skroten och hoppas på det bästa. Kommer somna ännu sämre nu... (inga bra skrotfirmor på Gotland...) |
|
| 500:- för att byta mätaren! Det skulle jag aldrig ge då den går på 10 min att ta bort och sätta dit igen. Den sitter ju helt öppet också så det är inge alls krångligt. | |
| Min 316 går även den ryckigt första halvtimmen innan den är riktigt varm. Resistansmätt luftmängdmätaren tror jag, fick flaxiga värden när jag öppnade spjället så misstänker också att det kan vara den som problemen. Någon som vet, är luftmängd och luftmassamätare samma sak? | |
|
Perra1: Luftmängd och luftmassa mätaren är samma sak, ja. /Bobby |
|
| Jag har samma problem men det kan ju ha och göra med att jag har en luftmängdmätare till en 320 och jag har numera en 325 motor i bilen =) får den nya imorgon förhoppningsvis och är väldigt spänd på att se skillnaden! | |
|
Har också ryckig gång på min, men det uppträder först när man kört ca 40 mil på en tank, bara att tanka fullt igen så går den som en klocka. Ibland kan det hjälpa att sparka ner kopplingen och varva upp den till varvstopp några sekunder, sen går den hyfsat en bit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.