AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.262

Byta stereo i en 750 (urrgh!!!!)

An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Hur får man rätt på högtalar sladdarna i ett originalsystem ????
Får inget att funka när jag skulle byta den gamla BMW radion till en ny CD spelare (sony)
J--la BMW special kopplingar,,,

A.T
betriebsanleitung
vet inte om jag fattar det rätt,men det finns adapter mellan original till eftermarknad
jp
46
jpvona
735ia 90
lycka till jag köpte min 735 förra sommaren av fiat tumba =*jä:::¤&% dårar hur som helst ej org stereo
funkar bara säkr.sa han kom hem tog tag idet efter ett par dar. allt av klippt!!!! två veckor mycke gråa plus lite till(tårar o sånt) funkar hela systemet. ja jag ringde till den snubben på fiat oj då? kom in så kan jag tvätta bilen åt gratis???? idot elller. hur som leta efter en ISO kontakt eller gå den hårda vägen.

jpvona
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det enda rätta är att dra nya sladdar till högtalare t.ex. Original BMW stereon kör med gemensam jord mm, vilket inte är så smidigt.

Jeppe
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Håller med Jesperado , då "minus systemet" är inge roligt att kompletera på . Samt att de sy trådarna bmw(och alla andra biltillverkare) kallar för högtalar kablar är ljudmäsigt inte så bra . DRA NYTT mitt bästa tips , då nästa ägare vill kanske använda orginal eller att du vill sälja bilen med orginal .

Tony B - Phiber -
Visa användare
46
brani
m5-90, 540T-98 6vxl
Problem att para ihop högttalarsladdar? Tag ett 1.5v batteri och sätt ihop med två kablar. Är det rätt par skall det "ploppa" från någon utav högtalarna. Om du kan se högtalarkonen ploppa utåt så är den kabeln som du håller mot pluspolen på batteriet plus och den andra minus, ploppar konen neråt när du ansluter batteriet till sladdarna så är det tvärtom.

bn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.