|
|
|
|---|---|
|
ja ska koppla in larmet till cslåsmodulen men jag läste att larmet måste skicka ut en plussignal för att det ska funka. hur vet jag om det gör det? går det inte koppla in på ngt annat vis annars? mvh | |
| Vart läste du det? | |
|
läste det på forumet här. det stod att det var 1kabel till open och 1kabel till close. men då va larmet tvungen att ha plussignal för att funka... :S:S |
|
| Det är nog så att c-låset behöver + signal från larmet för att fungera.Kolla om larmet ger + signal genom att ansluta en voltmätare och mät som vanligt när man letar efter ström , skulle larmet ge ut en minus signal får du inget utslag på voltmätaren. Om det nu ger minus signal så kan du använda den till att styra ett relä som i sin tur ger ut en + signal dvs du kopplar ständig + på reläets spole och larmet sköter jordningen av spolen så reläet drar. | |
|
Det är nog en fördel med analog mätare då larmets puls är ganska kort. Vissa larm har både + och - utgång för styrning av c-lås , vad är det för larm? |
|
|
okey jag har kollat och jag har 12V + men det funkar endå inte :( fler idere? |
|
| det är ett thor larm... | |
| men det är konstant spänning inte någon kort puls :S jag förstår inte riktigt hur det ska kunna styra centralåset då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.