AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.221

Värdering av Alpina B3S

Sida 2 av 2
Kör gärna texten genom ett rättstavningsprogram, då rödmarkeras också alla ord som inte är ord.
Hur kan det komma sig att den har "332 hk på bakhjulen"...? Det är väl 305 hk original?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
acey, nej du har inte missat nåt men det hade tydligen jag...
Visst är det en kuppe ;)

Racerbilen: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller helt med Björns kommentarer om annonsen. Hur en annons ser ut ger massor av både medvetna och omedvetna signaler och dom är inte alltid rättfärdiga men likväl så uppfattas dom av eventuella spekulanter.

Hade jag försökt sälja denna bil så hade jag även annonserat här på AutoPower samt på Alpina klubbens hemsida eftersom många som kan tänka sig denna typ av bil också spenderar en del tid på dessa sidor.

___
//Ulf
Med den annonsen känns det inte som att min värdering funkar alls, nej.
Davici:

En exklusiv bil kräver en bra annons annars hittar inte den rätta köparen din annons.

Skickar över en länk på hur en bra i mina ögon ska se ut:

Länk

Detta ger ett seriöst intryck på den ev köparen
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Oj oj vad respons.. så illa kan den knppast vara eftersom jag redan fått 1 spekulant på kontanter , och 4 byten varav både Bmw 745 och Bmw 760 (givetvis pengar imellan) .

Hade tyvärr inga andra bilder på bilen utan nissan , tycker dessutom de ser lite roligare ut om de är fint väder på bilderna istället för de mörka skitvädret vi har nu . Dessutom ser man ju hur mkt brutalare bmw´n är än riskokaren.
Ska försöka uppgradera med bilder inuti .

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Har gjort om annonsen lite nu , också tagit bort "riskokar" bilderna . Tror den "nya" annonsen finns om ca 30 minuter ...
Är kontantspekulanten rätt ute vad gäller pris? Är bytena rimliga. När jag sålt bilar brukar man direkt få förslag på byten i stil med. Jag prutar 10KSEK på din bil och du betalar vad en märkesåf vill ha för min bil oprutad. Helt ointressanta.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk

251.000 :- nu

BMW CS #5139
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nu lär den säljas snabbt, inredningsbilder också.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag såg att bilen var såld. Vad gick den för David? Var någon nära? Antar att det blev byte med en 745?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Blev det byte så är det ju svårt komma fram till ett faktiskt pris som den gick för men med tanke på att den var ute på annons för 251' så var nog inte min ursprungliga värdering så fel.

___
//Ulf
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Det vart inget byte , den gick för 225´ vilket jag tycker är asbilligt.
225 är tokbilligt. Jag är den förste att beklaga, inte minst för att min värdering var helt fel.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Davici:

Vilket regnummer var det? Om den säljs igen så vet jag hur lite han/hon fick den för.

Mvh
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Det tror jag inte köparen vill att jag går ut med...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Shit 225. Det är ju runt vad en 330 går för! Fan, jag hade köpt den för 225 för skojs skull :)
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Det hade bara varit o lägga ett bud , när jag bestämt mej för att något ska bort så ska de göra de :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.