|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska koppla in en subwoofer till min bilstereo, har även ett slutsteg. Men först: Hur ska jag sätta in subwoofern? *Måste jag ha en låda till den, i så fall, - Vart hittar jag en färdig låda? Vad krävs yttliggare än när jag ska koppla in den? *Tips?? /Tack | |
|
Hej. Du måste ha en låda till woofern. finns på brl.se alt mds.se För att koppla in steget krävs en signal från stereon. Vanligtvis kopplar man en lågnivåkabel från stereon, men bmw originalstereo har ingen lågnivåutgång. Då får man koppla in högnivå direkt från högtalarkablarna. På e39 serien kommer man åt dem enklast bakom stoppningen till höger om ryggstödet om man ser ryggstödet framifrån. kanske liknande på din???. Fu bör även dra en strömkabel från batteriet till steget. Rekomenderar en 16 kvadratkabel. Samt en acc kabel som du kopplar på tändningslåssets första eller andra läge till en inngång på steget märkt acc. du kan brygga från batterikabeln, men då står steget på hela tiden och kan orsaka batteritorsk. |
|
|
Kopplade in min på signalen mellan HeadUniten och Förstärkaren, det dög som lågnivå. Se tidigare diskussioner: Länk /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.