|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
bildock : "lycka till och välkommen åter om tankarna skulle vända" Menar du att man inte skulle kunna hålla till på autopower om man har en Alfa Romeo eller?... Känns lite trångsynt tycker jag nog! |
|
|
Jag hade skramlat ihop ungefär 100kkr efter lumpen och tänkte köpa en smårisig 2,8 i tyskland (hade inte råd med en fin) som jag tänkte fixa till med tiden men när jag såg den jag har nu så kunde jag inte låta bli. Jag blev absolut inte besviken. Ingen sportbil direkt så men det är inga problem med snabba omkörningar på motorvägen heller. Kanske bra att köpa på en 1,9 och du är körglad och aldrig haft bakhjulsdrift innan. Förr eller senare kommer olyckan om man har lite extra hästar att leka med. Men, som sagt, jag är/blev inte besviken, även om jag vissa dagar önskar att jag hade en sexa under huven. Men så är det med allt. Kan tänka mig att alla som köpt 2,8orna och högre känner ibland att det ska vara så surt att betala 1liter+/milen fast man kör lugnt och skulle vilja ha något mindre just för stunden (jag vet, ni hade inte bytt mot en 1,9 för stunden!). Om du tycker att 1,9orna är dyra i sverige så kolla på dem i tyskland. Priset skiljer sig ganska mycket från de svensksålda. Sedan blir man less på alla "skruvade mil"-rykten som tyskland tycks ha fått. Landet har överflöd med bilar och efterfrågan är därför mindre vilket gör att priset sänks. Det är minst lika lätt att "skruva" i sverige också. Blev lite OT, men i vilket fall som helst så tycker jag att du ska provköra en Z3 och sedan jämföra med de bilarna du har i tankarna. Skillnaden är STOR! Jag själv kollade på Miata MX5, Honda Del Sol, Audi 80 Cab, Audi TT, BMW 325/328 cab och Toyota MR2. Den roligaste var MR2an men det blev inte den då det är lite småkrångligt med delar samt att försäkringen låt lite högt på de lite starkare modellerna. MX5an var ganska skön och billigare men den var mycket mindre och kändes plastig (billig) så det blev inte en sådan heller. Audi 80 cab provkörde jag aldrig men det var något med utseendet som drog mig till den. Audi TTn skippade jag då jag bara ville ha 225hk-motorn men hade inte råd till den, samt att designen är så fruktansvärt ful! Honda Del Solen var som min förra bil (CRX från 89) och just därför vek jag från att köpa den då det inte kändes som en förbättring direkt. Och en BMW 325/328 cab var ganska svårt att hitta i 80-100kkr-klassen, iaf en välskött sådan. Mina egna erfarenheter, kort men men. Jag har jobbat hela natten och nu är jag trött! Kan fylla på om du undrar något! Hoppas det var till en hjälp iaf! |
|
|
By the way, varför jag valde Z3an? 1. BMW 2. Fruktansvärt sexig bil 3. Cab 4. Växellådan 5. Satt perfekt 6. Vasst och metalliskt ljud vid pådrag 7. Tillräckligt kvick när det behövsFick 8. Snygg och elegant interiör 9. Hittade inget som passade min personlighet bättre för samma peng 10. Bond |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.