|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
har du bara börjat tänka z3 så finns drömmen där i bakhuvudet alltid men inte råd? jag skulle vänta till nästa säsong och sondera terrängen under tiden för du är ju ung så du hinner (jag pensionär som tipsar dig) och priset går antagligen ner lite till på ett år och du hinner spara lite till och du kan skaffa dig kunskaper om Z3 under tiden för rätt köp, och som jag tror en väsentlig del till, pengarna du lägger på en z3 finns nog mer kvar den dagen du vill avyttra, men visst goda råd är tråkiga att ta till sig men absolut ALDRIG en FIAT tänk ekonomiskt också och då menar jag inte bara inköp utan ägandet framöver blir nog inte billigare med fiat sedan får du inte glömma glädjen att få äga en z3 det måste få kosta något det med och det duger gott med en tidig z3 du kan säkert finna någon lågmilare som du inte behöver kosta på omedelbart tips: sök och sök ha inte bråttom det bara kostar MVH Uffe/bildock |
|
| bildock tror det är som du säger tyvärr... hur är z3 19 140hk??... är det bra dragi dem?? | |
|
Min 318is med en tidigare version av 1.9'ans motor har samma vikt och den upplever jag inte alls som slö, den drar riktigt bra. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
förmodligen fullt tillräckligt av tidigare inlägg att döma utav ungefär samma karaktär och då av ägare till just 1.8-1.9 men jag förstår ju frågan från början men om man inte har de myckna pengarna försöker jag att vrida på frågan lite så man åtminstone tänker genom de olika alternativen utan att sedan ångra sig och en stor del av pengarna går förlorade om man upptäcker att det blev fel bil och vill byta MVH Uffe/bildock |
|
|
Kloka ord från bildock, instämmer till fullo. Z3 1.9:an är inte alls dum, ingen rallybil kanske men pigg och skön att glida runt i. Det var just en 1.9 som fick mig att fastna i z-träsket. Lånade ett atlantblått exemplar av en bekant och körde nedcabbat runt danmark under några sköna sommardagar 2004. Sen var man fast ;) Z3:an Länk |
|
| Z3 1,9 är väl helt ok. Det är ju ingen "autobahn racer" men det är ju inte så kul att köra fort med en cab ändå då det väsnas rätt duktigt i kupe´n. Sen väger den väl lite mindre än en 2,8 samt att den drar lite bensin. Kör man lungt drar den ca 0,7 | |
|
cosmossvart vilken trevlig start på din z-era, jag kan tänka mig precis hur din upplevelse var, jag hade inte den tillgången utan förstod att jag skulle tycka om bilen första gången jag såg den hur den skulle vara att köra kunde jag bara ana men nercabbat hade jag erfarenhet av ändå från fyra cabbar tidigare under en tid av 30 år så jag vet vad jag talar om och önskar alla samma glädje som jag haft genom åren och jag förstår längtan som frågeställaren har som öppnade den här tråden, jag försöker verkligen att ge mina synpunkter på ett vettigt sätt utan behöva förköpa sig, det vore trevligt om någon mer kunde ge sin bild hur Z3 kom in i deras liv, själv andas jag morgonluft inför den stundande säsongen 2007 MVH Uffe/bildock |
|
|
Hej! Ja min Z-historia började i höstas. Vi köpte en kombi som tjejen ville ha. Bilen var så praktisk att min 325 cab kändes överflödig. Jag bestämde mig för att sälja den men behövde samtidigt nåt och åka till jobbet med. Började spåna på blocket och efter ett tag var det bara Z3;or jag tittade på. Min motivering till varför jag ville ha en var inte så svår att sälja. "Vadå, jag åker alltid ensam till jobbet ju.. och mesta dels av den andra tiden med" Då behöver man ju inte en massa lastplats och baksäten.. =) Så det fick bli en BMW igen. Jag e nöjd och familjen tycker det är "WOW" när jag köper bil.. ha ha.. Det är inte sällan man tar omvägar för att komma till målet när man kör en sån här bil.. Bara för det höga nöjets skull och njuta av allt vad bilen har att erbjuda. Jag rekomenderar alla en provtur i en Z3;a. Mazdan funkar säkert minst lika bra för nöjets skull.. =) Själv hade jag aldrig valt en Fiat! Så är det bara.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Skänebo Mycket trevligt inlägg, ja då var jag inte ensam om tanken med Fiat jämfört med Z3 mvh Uffe/bildock |
|
|
Första gången jag körde en Z3'a var strax efter jag hade betalat den. Ville ha en sportbil och visste att BMW aldrig gjort mig besviken tidigare, och det blev jag inte heller denna gång. Blev så nöjd att jag utökade bilparken med ytterligare en BMW. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
var helt inne på annan bil än z3 men igår var det en som åkte förbi mej och jag vlev kär igen :D ,,,, vad tror ni om denna??? Länk såldes 2.0an i sverige?? |
|
|
bmw jerry visst såldes 2.0 i sverige min bil är en sådan och svensksåld jag tror att den ersatte 1.8 som utgick då ur produktionen eller också inte togs in till sverige mer, nu förvånar du mig lite då du undrar över bilen på den här länken den kostar ju 130´ jag trodde du var ute efter en billigare bil då du nämner att en fiat kostar bara hälften av vad en z3 kostar och kan du kosta på dig en bil i den den här prisklassen torde det inte vara svårt att hitta något som är bra, undersök! leta! provkör! fråga! tag reda på så mycket som möjligt om z3 och har du sedan dessa pengar du kommer att hitta goding jag lovar det finns mycket i och omkring den här prisklassen om du inte måste ha en speciell bil Uffe/bildock |
|
| bildock det är så att jag ska sälja min nuvarande 320 och då får ja in lite pengar... jobbar nnu även vid sidan av skolan så ja får in lite pengar där med och gälelr det en z3 är jag beredd att göra lite uppoffringar o leva snålt ett tag :D | |
|
Tycker den verkar rätt dyr, men helt okej annars... /// Viktor |
|
|
om man lägger in en till spelare i leken Länk vad tycker ni om alfa romeo spider... priserna är ju itne så höga och utseendet är minst sagt speciellt.. men hur är dem att köra?? |
|
|
Om dom är i gott skick så tycker jag dom är helt OK till utseendet. Står en grymt snygg i garaget som jag har min bil i =). Köra vet jag dock inte hur dom är. Bilen =) Länk |
|
| En Alfa Romeo Spider är en fantastiskt trevlig bil men jag skulle starkt rekomendera att du köper en med V6:an isåfall. Mycket trevligare än 2litersfyran. Det är väl knappast lönt att fråga en massa "BMW-nördar" hur en Alfa Romeo är, du lär ju nästan bara få svar som att det är italiensk skit... Naturligtvis har den sina brister som alla andra begagnade bilar, inklusive BMW men jag tycker att du ska besöka lite alfasidor för att få veta mer om dom. www.alfaromeo.org och www.alfapower.nu t.ex. Körmässigt är dom trots framhjulsdriften mycket välbalanserade att köra och man kan hålla rejält höga hastigheter i kurvorna för dom som vill det. | |
|
tryggheten med bmw är att service och hjälp finns att få relativt enkelt, med Alfa är det lite besvärligare och framförallt det blir inte billigare med verkstadsbesök för den bilen, då man köper begagnat måste man tänka även i de här banorna men vill man ha en Alfa då bryr man sig inte utan köper och åker och får ta det andra när och om det kommer jag resonerar inte så mvh Uffe/bildock |
|
|
Alfan är för mig ett mycket mer medvetet val, då vill man ha den bilen trots Alfas rykte här. Z känns väldigt mainstream rent imagemässigt, såvida det inte är en M-Coupé :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
valet är givetvis ditt eget, har bara försökt föra en vettig dialog om för och nackdelar inköp och ägande i förhållande till plånboken, som bil är säkert Alfan en trevlig körupplevelse det finns entusiaster där också och märkesklubb finns det visst också lycka till och välkommen åter om tankarna skulle vända mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.