AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.593

Vad ska jag se upp med vid köp av denna 525i E61?

Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
miLänk min syster å hennes man tänkte köpa denna 525. vad tror ni om det? någon som har tips på saker man ska kolla extre noga?

Mvh
pu
547
puiu
330i-03
kolla va kåstar på bloket privat först och sen kan du jänföra om det är rätt pris .
Behöver dom verkligen kolla saker extra noga då det är Auktoriserad ÅF som säljer bilen.
Antar att den lev. med någon form utav garanti.
Det man kan ha i åtanke är den nya motorn som kom -05 i 525:an.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Mycket fin bil... Min gamla. :)
Ro
972
Robert J
De har glömt drag och att den har sportratt.
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Robert J: jag va me ner i lördags å kolla på den... såg bra ut i mina ögon, men du kanske har nånting å berätta?.. e ju alltid roligt å veta lite mer..

Mvh
Ro
972
Robert J
Det är inte så mycket att berätta. Historien är denna:

Köpte den 0408 och då jag kör mycket i tjänsten insåg jag att det var en diesel och automat jag skulle ha köpt. När jag kommit upp i nästan 8000mil så fick jag ett bra erbjudande på att byta så jag köpte en 535d i stället. Har ungefär samma utrustning nu plus panorma, tonade rutor bak och belysningspaketet. Det återspeglar kanske att jag var nöjd med bilen.

Hade inga större problem med den. Har en kompis som är mekk på BMW i Danderyd som servat den och modifierat den allt efter som det kommit uppdateringar. Kan faktiskt inte komma på något som inte var OK med bilen när jag lämnade den.

Det var med ett set Hakka 4 utan fälgar när jag lämnade in den, de var rätt bra och klarar lätt 2 vintrar till om man kör som folk. Sommar däcken var också rätt bra om jag minns rätt.

Kan också avslöja att priset i annonsen är MYCKET rätt i förhållande till vad de bytte in den för och då fick jag även fet rabatt på den nya bilen.
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
Robert J: låter ju bra det!! dom åker nog ner å hämtar bilen i morgon som det ser ut. men några vinterdäck va det inte tal om att få me. det enda dom kunde erbjuda va en uppsättning hakka 5 för ett tillägg på 16600:- men det blir inget av me det..

Mvh
Ro
972
Robert J
Konstigt med däcken, har tom för mig att det var vinterdäck på den när jag lämnade den och att sommardäcken var i påsar i bagaget. Men det var kanske ett försök av dem att inte gå back på affären.

Det är 192hk motorn i den, men den gick fint och var inte allt för törstig om man höll gasfoten i shack. Bra att dra med då den har nivåreglering och med manuell så orkar den bra.(Volvo mfl har inte ens 192hk)

Vi drog med den 4ggr har jag för mig och det var bara flyttsläp och vagnar med virke och sådant. Kulan är fantastisk att sätta fast, det är en helt fantastisk passning och den nästan suger fast.

Det var reservhjuls kit och låsbara muttrar på den, det borde de ändå ha lämnat kvar.
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Bytte du inte in den redan i våras? Det kanske har varit en annan ägare emellan som snokat vinterdäcken eller så har de väl åkt med någon annan bil? Ordentligt prut att gå från 339 till 275 tkr i utpris fast det är klart har den varit kvar sedan i våras måste den ju iväg.
Ro
972
Robert J
Det stämmer, jag bytte bil 3/4. (vilken koll du har! :) ) Den har faktiskt vart på Borgs hela tiden. Jag har kollat emellan åt om de blivit av med den, men de gick ut lite för optimistiskt. Jag försökte sälja den själv för 300 när jag bytte, men det var inte lätt så jag blev lite förvånad när de gick ut med 339.

Troligen har däcken prutats med på någon annan bil.
Ro
972
Robert J
Det stämmer, jag bytte bil 3/4. (vilken koll du har! :) ) Den har faktiskt vart på Borgs hela tiden. Jag har kollat emellan åt om de blivit av med den, men de gick ut lite för optimistiskt. Jag försökte sälja den själv för 300 när jag bytte, men det var inte lätt så jag blev lite förvånad när de gick ut med 339.

Troligen har däcken prutats med på någon annan bil.
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
jaa, konstigt me hjulen ju, kommer fälgarna från dig då?

192hk motorn räcker nog, då dom nu har en 528 -97 me 193hk ock det räcker ju gott å väl. e ju mer drag i en sån iaf mot tex en turbo 4:a.

kulan ser ut att vara av samma modell som min, å att det låg reservhjuls kit i kollade jag. tänkte dock i på inte muttrarna. den har ju förmodligen även dom skönaste stolarna jag suttit i.

Mvh
Ro
972
Robert J
Jag hade bara en uppsättning fälgar, det var de som sitter på enligt bilden och det var orginalen på 525an. Hade tänkt köpa en uppsättning sommarhjul när de som fäljde med var slut och sedan ha dem som vinterfälgar. Kompisen på BMW var den enda som var lite lidande av detta, han fick kränga däck på vår och höst.

Japp stolarna är grymma. Det var beställt Sportstolar med el och minne, men det fick bara att få i kombination med skinn och då skiljde det 3000kr om jag minns rätt mot komfort med el-ratt och minnen för båda sidor och speglar.
Ro
972
Robert J
Glömde säga att aktiva styrningen är inte att glömma heller! Det och den grymmt sköna sportratten var lite kronan på verket när man kryssade runt i Stockholms innerstad.

Såg att annonsen var borta nu så då är det väl klart?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Klassisk Borgsstil, däcken åker vid sidan så de får sälja nya:)
Mvh
Asken
Visa användare
192
lindström83
330ix touring -06
dom ska åka ner imorron å förmodligen köpa bilen, dom har fått ner den till 265k så om det inte händer nå oväntat så blir det affär.

ska testa om mina 18" sommarhjul passar, isf får dom nog köpa dom eftersom ja e sugen på nya.

Asken: har borgs gjort så förr?

Mvh

Ro
972
Robert J
265... Det var mindre än vad de bytte in den för och då fick jag näst in till netto på den nya också.

E61 är kinkiga på hjulen, E39 har jag för mig skall passa på vissa modeller. Men däcken måste de nog byta då E61 har så udda dimensioner och högt load index.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.