AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
883

BMW orginallarm = dåligt ?

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hej!

Har en 323i-96 som är utrustad med BMWs orginallarm men jag tycker ljudet från sirénen är ovanligt låg. Vet ärligt talat inte hur ett orginallarm ska låta utan kan bara referera till min förra bils carguard larm som jag tyckte var toppen!

Så till frågan... Ska man byta den tutan/sirénen, som förefaller vara billig på realoem (40$) eller går det köpa eftermarknadsprylar som är mycket värre...? Något riktigt jävligt dvs.

Kikat lite på defas produkter: Länk

Har hört en siren som man monterar i kupén t.ex. på hatthyllan, ser ut som en platt högtalare, vi fick provlyssna den i ett slutet rum och jag kan lova att det skar i öronen. Det gick verkligen inte vara i närheten av den, lät något fruktansvärt! Kostade 3,5 kkr. :) Lite för dyrt....
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
sirenen hjälper dig inte en sekund om det är duktiga tjuvar. på x5:an kapa dom kabeln till sirenen innan dom gick in i bilen så sirenen tjuter inte hur stark den än är om kabeln är kapad...
Tror inte det spelar någon roll vilket stöldskydd man har om det är proffs som stjäler bilen. Kolla bara på Aftonbladets lista över stulna bilar den senaste veckan.
Massor med porsche cayenne och x5 och x3. På dessa bilar som kostar mellan en halv till en miljon har man säkert försökt installera bra stöldskydd men vad hjälper det.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Visst är det så som ni säger!

MEN proffsen ödslar nog inte sin tid på "en gammal e36" som min ju är. Utan om någon skulle försöka stjäla den eller bryta sig in i den är det nog snorungar/okunniga för proffs snor nog hellre en X5:a eller en Cayenne som kostar det 10 dubbla mot min bil.

För att kapa kabeln, behöver man väl komma under bilen, och då lär tjuven vara väldigt smal för bilen är väldigt sänkt, särskilt fram.

Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Eftersom det inte går att stjäla en bil med startspärr, måste alla, som tror att någon tagit deras bil, halucinera. Det har jag i alla fall läst i en tidning. Så det måste vara sant. Antagligen Teknikens Värld, eftersom jag inte läser andra biltidningar.

F.ö. är det väl ingen, som bryr sig om ett tjutande larm. Alla tar för givet att det falsklarmar och svär över bilägaren, som inte har bättre koll på bilen.

gorth

Jag går hellre, än kör en framhjulsdriven bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.