|
|
|
|---|---|
|
Har blivit sugen på en cabriolet igen! Och kollat in lite olika Z4:or hittade en på BMW gorup göteborg en 05 2,2 svart med det mesta i utrustningsväg för 275k tror ni man klarar sig med den lilla motorn eller behöver man gå upp till 2,5 eller 3,0 och vad tycker ni om priset på denna Länk MVH Johan | |
| Jag tycker det där verkar lite dyrt! DU får ju en 3.0 typ 2003/04:a för samma pengar. Plus är inte 2.2 lite för klen? ;) har dock aldrig provkört den men jag skulle nog ångra mig om jag köpte denna. Kör på 3.0:an tycker jag :P | |
| ska du handla på bmw för du räkna med 300k om du vill ha 3,0 | |
| skillnaden i drift är väl inte så stor och 3.0 är snabbare snyggare och offtast bättre utrustad.. har du pengar så go for it | |
| Du får nog räkna med att betala lite extra om du köper bilen av BMW, men tro mig, det är värt det! Jag köpte min bil av BMW Group GBG och hade efteråt några småproblem med bilen och de har alltid varit väldigt hjälpsamma. Min säljare har även alltid gett mig lånebil när det har behövts etc... | |
|
Din budget passar mer bilar byggda i Stuttgart..... Mattias i Sollentuna, nu Boxster S Länk |
|
|
Johan: Har kört polarens 2,2:a om min mors 3,0si och det är klart att det är en otrolig skillnad. Det jag bla inte gillade med 2,2:an var det höga varvet i motorvägsfarter. Jobbigt i längden. 3,0 däremot - ljuvlig. tror man ångrar sig... Ironman: Försöker du värva lekkamrater ;-) //Månsson |
|
|
Jag är också lite sugen på en Z4 till sommaren. Vill helst ha en med faceliften men vet inte vilken motor jag ska satsa på. Är 2,0:an för klen? Har inte provet men 150hk borde ju räcka till för hyfsade prestanda? Jag kommer bara att ha bilen till "söndagsåkning" som fallet är med min nuvarande Z3. 2,5 och 3,0 tycker jag sticker iväg för mycket i pris. Och nästa fråga... Kan det vara värt besväret att åka ner till Tyskland för att leta bil i detta fallet? Sparar man några pengar på en Z4 -06 i Tyskland vs Sverige? Dock är ju utbudet på bilar större dör nere. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.