|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Du måste iaf provköra innan du bestämmer dig.... känslan är värd lite extra ;) | |
|
Jo, det vore ju synd att inte ta tillfället i akt för provkörning. Vem vet, en bra deal på en 545 och pengar på fickan, så kanske vågskålen tippar över åt andra hållet ;) |
|
|
För att avsluta denna tråd. Efter mycket om och men så blev det tillslut klart. Vad skulle jag välja? 530d, det smarta valet 545i det roliga valet Eller 730d, det bekväma men osäkra valet Å det blev den jag trodde minst på för en månad sedan Köpte faktiskt en 545i (med manuell låda.) Får bilen i nästa vecka. Skall bli kul att se om man kan köra den på 0.65l/milen |
|
| Du kommer inte ångra dig ;) | |
|
Har haft bilen sedan i onsdags, en riktigt trevlig bekantskap. Kört landsväg med den, och under litern går om man låter bli att gasa. Problemet är att det är svårt att inte gasa :) Tråkigt bara att den låter som en kvävd dammsugare. Jag är inget fan av bröliga avgassystem, men detta är ju lite väl dämpat. När man drar ur den vill man ju höra lite motorsång!? F.ö. Denna helg blir det total genomgång av bilen. ALLA oljor, tändstift och filter skall bytas. Gött att gå igenom den fullständigt, och börja på ett rent papper sas. Även om jag givetvis följer serviceindikatorn. Vilken jag snarare ser som någon typ av miniminivå av servicebehov. Bakaxel och växellådeolja är ju bla saker som inte finns med i ordinarie service. Åsså blir det en övergång med polermaskinen så den blir blank(are) å fin. Ett M-paket står även i ett par stora papplådor i garaget (Passade på att köpa det samtidigt som bilen), skall bara lackas och hängas dit. Sen har jag nog en trevlig bil att leva med ett par år... |
|
|
Grattis till en kul manlig leksak till en ung pojke:) Rekommenderar varmt ett REMUS-system till bilen. Mvh Asken A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well. Love is the #1! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.