|
|
|
|---|---|
| Jag kan inte få in någon radio kanal längre det bara brusar i radion vad kan ha gått sönder? | |
|
Om du har kollat att antennkablarna sitter i som de skall i radion så har du egentligen 2st alternativ. Radiomodulen ellerantennförstärkaren / diversityenheten. Alternativt strömmatning till diversityenheten. Har du Navigator eller vanlig stereo? /Andy |
|
| Bilen har navi och antennen i bakrutan. | |
|
Varierar bruset när du söker igenom frekvenserna eller är det helt samma brus oavsett frekvens? /Andy |
|
| Det brusar konstant. Hittar ingen station. | |
|
Låter som om du har ett fel i radiomodulen, i annat fall borde bruset variera även om antennförstärkaren var felaktig. /Andy |
|
|
Det har börjat spraka när man höjer och sänker när man lysnar på cd nu också. Det står BMW Autoradio BM24 TMC 65.12-6907130 på förstärkaren bak där ser jag att radioantennen går in är det någon som vet vilka nummer jag kan använda om jag skall köpa en begagnad. /Kristian |
|
|
De radioapparater som passar är de som heter: BM23 respektive BM24 Vilken årsmodell eller modellnummer radion har spelar dock mindre roll. Nedanstående är för nya och kräver att flertalet andra enheter byts ut: BM53 respektive BM54 Sök på tyska ebay så kan du hitta radio för ca 1500-2500:- Hos BMW kostar de 6900:- /Andy |
|
| Jag hittade några på ebay men jag lyckas inte lägga något bud och det är bara 13h kvar på auktionen någon som kan hjälpa mig. Det går inte att registrera kreditkortet. | |
| Hittar en massa förstärkare till bilar med navi på bildelsbassen. Kan jag sätta i en busniess särkare? Vilka nummer kan jag använda? | |
|
Obs, du måste skilja på förstärkare och radioenhet. Ett krav för att radion skall passa är att det är en BM-version dvs anpassad för BordMonitor / Navigation. Radion finns i fyra BM versioner: Business utan den nya NG kontakten: BM23 (passar) Professional utan den nya NG kontakten: BM24 (passar) Business med den nya NG kontakten: BM53 (passar inte) Professional med den nya NG kontakten: BM54 (passar inte) Förstärkaren finns sedan i 3 versioner: Standard förstärkare: SA? Hifi förstärkare: SA676 DSP förstärkare: SA677 Skicka en länk så kan jag hjälpa dig med om radion du tittat på passar. /Andy |
|
| BM53+BM54 passar bra ihop med adapterkablage som går att köpa på bmw bla , det är BM54 som bmw själva säljer även till de äldre bilarna då BM24 utgått. | |
|
Jo, fast då måste man: 1. skaffa kablaget för en kostnad 2. Byta antennförstärkare och diversity krets eftersom denna skiljer sig hos de bilar som är utrustade med detta vilket medför ytterst dålig radiomottagning om man ej byter. /Andy |
|
|
Jah har fått tag på begagnad radio modul med samma nummer är det bara att byta eller går det inte? |
|
|
Hej, Det är bara att byta, Eventuellt kan du råka ut för att några knappar på monitorn ej fungerar då radioenheten kan behöva initialiseras om beroende på vilken monitor den varit monterad ihop med tidigare. /Andy |
|
| Jag bytte förut den fungerade inte alls så nu blir det att åka till BMW. | |
| Kan man nolla radiomodulen själv? | |
|
=> Beolink, intressant! Berätta gärna mer om antennförstärkare och diversity krets om man uppgraderar, gärna med länk till RealOEM. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.