|
|
|
|---|---|
|
Hej! Snart är det dags för rattbyte och vill förbereda mig på vad komma skall. Efter jag kopplat ut airbagen, tar jag då bara och river bort mittkåpan på ratten så sitter muttern under den? Eller finns det ngn hemlighet jag inte vet om ? :P | |
| Tror att det är som du säger, men hur har du tänkt koppla ur airbagen? | |
|
skruva bort airbagen som sitter med två skruvar på baksidan av ratten (kl 9-3) ta försiktigt ut airbagen som nu bara sitter med en orange kabel, koppla bort den. sedan är det bara en 17mm mutter som håller i ratten. mvh |
|
| hmmm stämmer det att man måste koppla ur delar till bältet med när man ska ta bort airbagen? det påstod dom på bmw och det skulle kosta 3000. Rätt saftigt! | |
|
sjoling: de har ja aldrig behövt gära..så ja tror de e båg! mvh |
|
| Nej det stämmer inte med bältet. Glöm inte att koppla bort batteriet ett tag innan du börjar. Sen när du kopplar på batteriet igen så se till att ha tändningen på så att du inte behöver sitta i kupen och vrida om nyckeln ifall det smäller. | |
|
Lägg ratten utanför bilen med navet UPP utifall.Jag har sett en ratt sticka som låg med navet ner ingen dålig raket där inte. Mvh/Micke |
|
|
Alltså BMW loggan UPP så det inte blir några missförstånd. Mvh/Micke |
|
|
Men om man kopplar bort airbagen själv, kommer inte lampan som varna för att airbagen är ur funktion lysa då, hela tiden!? Det ska ju finnas en resistor eller vad det kallas som man pluggar in som en blindplugg istället för den riktiga airbagen.. Vet ni vart man kan få tag på dom? uppskattar alla svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.