AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
759

e-34an kokar hjälp

Ra
22
Rallysport
525 touring -93
den börjar koka när jag kör. men den kokar inte när den står på tomgång för då är temp mätaren lite under mitten . vad för fel?
pa
48
pancho
525 -92
låter konstigt för min kokade på tomgång då va de luft i kylaren
Ra
22
Rallysport
525 touring -93
jag har luftat ordentligt men jag vet inte det verkar inte vara toppen eller någe sånt men jag tror att vatten pumpen e dålig. den bara börja koka aldrig varit så förut termostat bytt för någe år sedan kan det vara något annat
Kan vara flera saker. Viskofläkten ger omvänt fel = Kokar på tomgång ej under färd.
Men var du bör kolla är vatten pumpen.... Min var hjulet paj och det är inte ovanligt tyvärr. (Bild på min Blogg)
Det fylls säkert på med fler felorsaker .
Du måste vara säker på att det inte finns luft isystemet också.

PeterB
Länk
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Termostaten?
Ra
22
Rallysport
525 touring -93
hur kan det bara komma luft i systemet har alldrig haft det förut
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
fel
Ra
22
Rallysport
525 touring -93
om slangarna och kylaren blir varm så borde det ju inte vara termostaten och nu så är de omöjligt att få ur luften
Fr
70
Fritz
525iM -95
Hej Rallysport.

När du knäckt denna nöt är jag bra nyfiken vad som var felet.

Min gör på samma sätt...eller rättare sagt, den suger luft på något sätt. När jag startar moton säger den ifrån att kylvatten nivån är låg men indikationen slocknar efter en liten stund. Stannar jag moton, lyfter på kylar locket och luftar (nippeln) blir det bra. Jag kör en liten sväng och när jag stannar moton, samma sak, låg nivå.. luften pressar undan vattnet i expantionskärlet och där av den låga nivån. OBS, det fattas inget vatten.

Ger upp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.