|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytte bormsar i helgen på min e34 530, men jag missade att montera kontakten för bromsbeläggsvarnaren (glömde köpa en ny). Är det någon som vet hur den fungerar? För nu så får man upp i checkkontrollen att beläggen är slut, som det ser ut så är det bara att ta den gamla kontakten och sätta ihop kablarna till en sliten krets, för varnaren behöver jag inte men det vore skönt att få bort varningen från checkkontrollen. Nån som vet om det går bra att göra så? Tack för svar. Mvh Anders Sjöström | |
| Det går att göra så. Gjorde själv samma sak på min 525:a i helgen. | |
Thommy |
Varför inte plugga in kontakten? Det kan ju vara bra att veta når bromsarna håller på att ta slut. Tk |
|
Hej Anders det går att sätta dit kontakten efteråt den kostar inte så mycket. det är en billig försäkring mot ner slitna skivor. MVH Daniel |
|
netsix |
Att få checkkontrollen sluta varna löser du med att vrida nyckeln till läge 2 med öppen dörr och ha så i ca 30-40 sek. /netsix |
|
Tack för svaren, det blir nog ingen ny kontakt för den är inte mycket att lita på mina belägg svar så slut (även skivorna) så att det bara var metallen kvar på beläggen förutom det belägget där varningskontakten satt så därför hade den inte gett utslag. Ska titta om det går att trycka dit en ny kontakt utan att montera loss beläggen så kan det nog vara värt att sätta dit den. Mvh Anders |
|
|
Om de övriga beläggen är så slitna betyder det att oken kärvar på glidpinnarna, eller möjligen de andra anliggningsutorna. Detta kan ge ojämn bromsverkan och andra "intressanta" egenskaper under inbromsning. Skulle starkt föreslå att du byter till fräscha glidpinnar samt smörjer anliggningsytorna med kopparpasta. Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.