|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska sälja min 320 i bra bruksskick, haft annonsen ute i en vecka nu, inte en enda person som ringt. ÄR det svårt att bli av med BMW e36 idag? MVH Wladimir | |
|
Ingen bil är lättsåld- till fel pris... Men vi vet ju inte vad du begär, eller hur bilen ser ut. Har du pris OCH Bild i annonsen brukar det underlätta.. |
|
|
Annonsen finns på blocket faktiskt med bils och fullständig beskrivning, priset är 17.000:- prutbart för en bil i bra bruksskick, fattar inte varför ingen ringer..tragiskt Wladimir |
|
|
Stort utbud och fel säsong bidrar. En vecka är ingen tid vid en bilförsäljing. Ha lite tålamod så går det nog bra. Är det denna anons? Länk Rätt bild är bra... Mr C |
|
| När är rätt säsong då? | |
| Ett par bilder på den rätta bilen med en prydlig interiörbild samt en prisjustering lär göra underverk. Januari månad är inte en bra månad att sälja något, folk känner sig barskrapade. | |
|
Att pris diskuteras på plas skulle få mig att tappa sugen om jag var intresserad, men ville förhandla pris och bodde mer än fem mil bort. I upplänkad annons sätter säljaren upp villkor för affären som minskar mängden intressenter. Visst kan jag förstå att man vill undvika "du får fem tusen"gänget. Dock riskerar man med den typen av annonstext att skrämma bort även seriösa intressenter. |
|
| Tror inte intresset är så stort för långmilade e36:or speciellt när utbudet är så stort. | |
|
Jag blev av med vår bil nu efter fyra månader! Så du lär ge det lite mer tid. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
nu har jag sänkt till 14500.-pok, lägre man man väl inte gå? Wladimir |
|
|
Jag tycker det låter riktigt billigt. Men det som skrämmer en del kanske är att den skall in för besiktning nästa månad. Många kanske då väljer en annan bil som är nybes före din. Mvh Johan |
|
|
Verkar vara mycket bil för 14500, men du kanske skulle besiktiga den också, för att som föregående talare skrev, så blir nog folk lite rädda när den inte är nybes. /Peder |
|
|
Men ska man verkligen behöva besikta den oxå? Tycker att 14,5 är tillräckligt lågt för att slippa besikta den... dessutom är den i bra skick och kommer att klara besiktingen utan problem Wladimir |
|
735 |
wollick: Om nu så, besiktiga själv och höj priset! Kan du inte låna ngn polares digitalkamera å knäppa några bilder ute och inne. Skulle tro att det är väl investerad tid om du vill ha bilen såld snabbare. |
| Wollik: Jag sollar ofta bort bilar som snart ska in för bes. Jag frågar mig själv varför dom inte besiktagar bilen själva om det nu bara är att åka och göra det. Även om du nu inte har nått att dölja så kan ju många tro det. Det kan ju vara värt 300 spänn och besiktiga den och få 3000 mer i slutändan? | |
|
såld idag för 14.5:- Wladimir |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.