|
|
|
|---|---|
Transocean |
När jag kör över 120 km/h börjar bilen att vibrera. Det känns både i ratten och rumpan. I mindre farter går bilen som den skall. Därför uteslutar jag dålig balansering som orsak. Trodde först på kardanen men det skakar lika mycket när jag frikopplar och rullar fram. Det vibrerar mer i kurvorna. Framvagnen blev renoverad för 2000 mil sedan. Några förslag? Börjar ledsna på detta här! Juha |
| Inte kärvande bromsok? Ett tips från en med samma problem... | |
Transocean |
Nej, mina ok är som nya, skivor likaså. Och problemet uppstod ur tomma intet helt plötsligt en vecka sedan. I farter lägre än 120 skakar bilen ingenting... Juha |
| Balanseringsvikit som trillat av? | |
| bula på nåt däck? | |
|
Jag hade en bil som uppförde sig på samma sätt. Det visade sig att det låg ett tunt lager lera i en av framfälgarna, efter rengöring var vibrationerna borta. |
|
| vad bytes vid den sk renoveringen av framvagnen? | |
Transocean |
Idag var det plusgrader och vibbarna var nästan borta! Tror också på lera eller is eller annat gegga på insidan av fälgarna! Delorian: Vid den så kallade renoveringen av framvagnen byttes alla stag med tillhörande bussningar plus att det blev nya Sachs-dämpare. Återstår att byta styrsnäckan. Juha |
| Min 520 skakade oxå som satan vid 80-125 kmh, hade bula på ena framdäcket plus att balansvikt hade trillat av på en annan. Bytte o balanserade upp däcken runt om o nu är det borta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.