AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.080

Vilken av dessa bilar hade du personligen valt?

Njuren
Som ovan, vilken hade du valt? Varför? utveckla =)

Bil nr1 Länk
Bil nr2 Länk

Mvh Njuren

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ingen av dem stämmer med mina önskemål på utrustning, färg, m m, men jag skulle nog välja 330i och försöka pruta hårt. Orsaken är att jag tycker om trelitersmotorn och ser inte coupe-karossen som någon fördel. Snyggare ja, men för mig överväger det praktiska med fyra dörrar, plus att sedanerna brukar ha lägre ljudnivå.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Om jag hade varit tvungen bland dessa två så hade jag tagit coupen.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Coupen är ju så sjukt mycket snyggare på e46 - på dessa bilar kan du ju kika på den fula svarta plastlisten som går runt hela sedanen, sen borde ju valet inte va så svårt =). Dessutom tycker jag att den gråa färgen är snyggare än silver!

Rent prestandamässigt vet jag inte hur mkt det skiljer mellan 325 och 330
No
5.161
Nockenwelle
BTW, såg att sedanen har rökarpaket. Om du funderar på dessa bilar så kolla att det inte luktar rök i bilen.
Coupén.
1 år nyare
10 tusenlappar billigare
100 gånger snyggare
1.000 mil mindre

:)
Njuren
Jag vill egentligen ha en mix av dessa bilar =D 330ins inredning och motor, coupens linjer och historik....

Har kört 330iAT och har aldrig kört ngt roligare, frågan e om 325 kan mactha 330 prestandamässigt nåtsånär? Nån som kan ge ett svar?

Mvh Njuren

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
325 är ju lite "hetsigare", dvs måste varvas lite. 330 är enligt modellguiden 0.7 sekunder snabbare till 100 och cirka 10 km/h snabbare toppfart. Till vardags känns nog 330 snabbare överlag då kraften kommer tidigare och jag tror att om du vill ha automat så ska du nog välja en 330 (om vi bara pratar effekt dvs). Står valet mellan 330ia och 325i och om du gillar att gasa hade valet varit lite svårare.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
330 inget snack, men står du ut med den svagare motorn köp Coupe: n (det gör inte jag), personligen hade jag letade vidare = 330 M-pkt med mycket prylar.

Stephan
Köp bägge och flytta motorn och interiörlisterna till coupen och sälj sedan sedanen. Eller leta reda på ett annat exemplar... ;) En välvårdad E46 coupe med rätt utrustning, motor, samt färg kommer att hålla värdet bättre. Överväg manuell växellåda...
No
5.161
Nockenwelle
Skillnaden mellan 330 och 325 är inte främst en fråga om prestanda mätt i sekunder till olika hastighet. Mer betydelsefullt tycker jag känslan och ljudet hos trelitersmotorn är. Den känns och låter mycket maffigare. Att den dessutom accelererar snabbare är bara en bonus.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kupén håller värdet bättre, men försök hitta en lika fin 3,0 istället.

Mvh
Jag hade försökt hitta en 330 coupé. Här är en som ser bra ut, lite fler mil dock: Länk

Mvh Johan
Njuren
Jiie: Bilen du länkade till såg nice ut! Jag observerade även att strålkastarinsatserna var svarta, är det inte standard med kromade för 330?

Njuren
Ser nu att det är sedanen som har krom =)

den Jiie länar till skulle nog ja satsat på... visst är dem bilarna du länkartill väldigt fina men går att hitta bättre för dem pengarna... leta efter 330coupe så lär du ju hitta massa fina bilar och sök hellst dem med m-paket
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
330:n lätt. Du skall väl köra bilen, inte titta på den ;)
Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
Ingen av dom. Nya BMW saknar karisman (Jodå, jag har provat)
Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
coupen utan tvekan, men som Jiies skrev så skulle jag nog kollat efter 330 coupe om jag nu haft den ekonomin...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.