AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.328

550i - V12 i E34, kolla här...

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Länk

Läckert....
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Fränt. Skulle varit skinn och lite sånt fint med..

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
för mig att det ska finnas några e34 med v12 tillverkade från bmw!

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Transocean
Ascoolt med den motorn. Dessutom så tycker jag att grått tyg och inga finesser passar helt perfekt med bilen. Det enda stilbrottet är "550i" på bakluckan. Borde inte finnas några dekaler alls, möjligtvis 518i.

Juha
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Ja det beror ju givetvis på va man ska ha bilen till..

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Personligen skulle jag springa så långt från bilen det bara gick... Kan ni tänka er hur varmt det blir under huven efter en timmes körning, med ett sådant litet motorrum? Jag kan berätta för Er att de flesta plast detaljer på motorn är förmodligen HELT sönder värmt och skulle förmodligen krakelera så fort något rördes... = DYRA repkostnader! Hur koolt som helst med en V12 i en E34 men alldrig äga.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Själv skulle jag gärna äga den.
Transocean
Danjel, tyvärr så har du helt rätt angående plasten. I mitt motorrum vågar jag inte ens titta på plastdetaljer och tar jag på dom går dom sönder direkt. Och jag har bara 3 liters åttan...kan det va så att bmw snålat med plasten då t ex i mina saabar har jag kunnat vrida och gå lös på plastdelarna utan några som helst olyckor?

Juha
Paap Reeder
... undras vad bilprovarna säger när man kör in i regbesiktningshallen och påstår att detta är en 525tds??

MVH /// Paap R

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Transocean: Överdriv inte nu. Min plast i 540:n är helt OK fortfarande.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Stiligt, bilen ser också riktigt fin ut. Vore intressant att veta vad som är gjort med framvagnen för att ta extra den extra vikten
Daniel.

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Frågan är vad felet är om gummit torkar fort. Gör man motortvätt och använder fettet som man ska ha på gummi detaljer så tror jag knappast att gummit blir föråldrat under bilens livslängd iaf. Allt slitage är reletivt till hur man sköter alla sina egendommar.

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Faktum är att ett av de större problemen med just 750 och 850 är att plasten tröttnar. Det är inte direkt billiga detaljer som pajjar heller. På min farsas var det expansionskärlet som gav vika när en kylarslang sa upp sig. Helt plötsligt kostade det över tre tusen att byta denna slang. :( En grym meck sa till mig en gång: "Det svåra med ett motorum är att få ur värmen, inte att få in kyla". Tänker man efter så stämmer det faktiskt, och vad är det första som tar stryk? Just det, plast och gummi... Tyvärr.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Diskreta gälar på huven skulle nog göra susen för att få ur mycket värme.
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Haas, du hann före :) Skulle precis skriva det innan jag såg att jag fick ett mail :)

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
finns det inte nån B12 med extra fläktar i motorutrymmet?Eller var det en B10?

Betydligt mer intressant var den M5 E34 med 850CSi-snurran på 380 hk som dök upp på mobile härom året :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.