|
|
|
|---|---|
| Som sagt.. vilka här kör med helsyntet i sin M20? helst M20 B25,.. som sagt nyfiken på kommenterer. | |
|
Jag kör med helsyntet i min. Funkar finfint. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Helsyntet 5W/40 __ /Chrille |
|
| Jag !! | |
| Jag med,hade ett himla slamrande från ventilerna,bytte förra veckan till en helsyntetolja,och nu är slamrandet helt borta. | |
| Hoppsan.har visserligen en e36a,men men. | |
|
Om motorn tidigare gått med mineralolja samt att den inte blivit ordentligt bytt är det STOR risk att det finns avlagringar/smuts i lager/motorutrymmen. Kör man i en fin helsyntetolja blir smutsen upplöst och går runt vid vevlagrerna bland annat... Gör alltså att det blir stor risk för ras. |
|
| Har gjort så i andra bilar jag haft,aldrig varit med om något ras hitills. | |
|
Mietek: Läs mitt inlägg: Om bilen gått med mineralolja och oljebyten ej har följts regelbundet finns den risken. Jag har testat att rasa en motor på det sättet,vevlagret gick. :) |
|
| Ok.sorry,va lite för snabb där. | |
| Självklart kör jag med helsyntet. Det finns många skrönor om varför man inte ska hälla syntetolja i en gammal motor. Jag tror inte alls på dom. Jag håller med experterna som säger att man utan problem kan hälla syntetolja i en gammal motor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.