|
|
|
|---|---|
|
Tidigt på Långfredagen åker vi ett glatt gäng söder ut mot ett besök på ringen. Tänkte ifall någon kan ge lite råd ang vissa förberedelser. 1. Bilen skall få en Insp II service i år, skall denna göras innan eller efter ringen? kanske bara en olje/bromvätske byta innan och Insp II efter? 2. under varvet/varven kommer bilen rulla på 18" 235/40 fram 255/35 bak, vad skall de vara för däcktryck 3. Hur långt räcker org bromsar. Orginal skivor med vassare belägg kanske räcker. Jag kommer inte att försöka slå några rekord utan mer köra runt för att ha gjort det, givetvis kommer man gasa på när rakorna dyker upp men de kommer gå lungt till. Daniel Länk | |
|
Defenitivt byta bromsvätska innan du kör på bana, ett måste i mina ögon. Oavsett om du gör en INSP II före eller efter körningen så ska du ha i fräsch olja och fräscht oljefilter under själva bankörningen. Original bromsar räcker nog till för lite hobby körning. Racing belägg bromsar bättre när de är varma, men ger inte samma bromsförmåga när beläggen är kalla. Så jag hade nog kört med bra std belägg av god kvalitet. Som sagt dålig bromsvätska = överhettade bromsar efter första kurvan. ___ 750-bloggen: Länk |
|
|
Om man inte kör som om det brann i baken och tar ut bilen så mycket det bara går på hela varvet varv efter varv, så slits inte bilen mer än vad den görs en eftermiddag ner genom Tyskland i hög fart. Men bromsvätskan är precis som Mugge skiver, mycket vktig. Så gör som Mugge skrver, byt olja och så innan, men jag tycker nog du kan vänta med INSPII tills du kommer hem. Då får du ju nytt i systemet som ine kommer vara lite sämre på grund av körningen så att säga. Lycka till och ta det varsamt:-) Se verkligen upp för fuktiga partier. *BAWORAK* |
|
| Byt bromsolja efter körningen också. Har oljan kokat under något varv tappar den mycket funktion. Så ta med en luftman. :) | |
|
Ett tips när du väl är på plats: Använd backspeglarna, hur fort man än kör finns det alltid någon som kör fortare... Nu har jag visserligen bara kört motorcykel några få varv men för mig blev det något av en chock när man blev omkörd av en Porsche ungefär en meter från höger armbåge. |
|
|
1. Lederhosen 2. Bilhandskar 3. Gasfot 4. Bromsfot 5: Extra kalsonger (man vet aldrig) 6. Första förband 7. Pengar (Ifall räcket kommer nära) mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Tack, daniel kommer under hela resan bara spela Kraftwerk och Modern Talking Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.