AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.248

Ex-M5 ägare ger sin review på Alpina B5

Länk
V12 LeMans
;-)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gustav: Varför inte posta det här istf att länka?
Mvh
Asken
Asken:

Det ger mera för M5board att länka en att kopiera texten, dessutom kan man då samtidigt hitta massor med andra topic på siten.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det var nog det mest välskrivna inlägg jag läst - hade själv ej köpt en M5 E60 efter att ha läst det där!
Asken: Hej, jo för jag ville peka direkt till källan. Lite "koko" att pasta engelska på ett svenskt forum, right ;)
Oj så mycket kärlek den ägaren kände för sin bil. Inte utan att man blir lite sugen.

Mvh
Mikael
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
jag som letar m5 e60 vart inte lika sugen efter den läsningen,synd att b5an ser så tråkig ut jämfört mä m5an
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Gillar slutklämmen där snubben i Monaco som kliver in i en Bugatti Veyron saknar sin B5 hemma i England!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En B5 i Alpinablått ser väl knappast trågik ut men visst så saknar den väl vissa av attributen som M5:an har. Om man hade lyxen att välja så hade det nog ändå blivit B5:an och till stor del pga av samma argument som författaren på M5board anger.

___
//Ulf
Det är väl bara att "kosmetifisiera" B5 till en M5 och spara originaldelarna, det borde inte vara några problem. Men jag är tveksam om nu B5 är så pass mycket "bättre" än en M5 faktiskt. Det är väl som det brukar vara mellan Buchloe och Dingolfing, Komfort eller sport. Men det återstår att se om jag får mina händer på en B5 någon gång...
V12 LeMans
PowerMac : Det handlar kanske om användarvänligheten, ;-) ?

B5an vinner i längden ,misstänker jag.

Hade varit trevligare om M-nissarna hade byggt en modern M1 med det drivpaketet som sitter i M5/M6 , med andra ord , konkurrent till Ferrari F430/ Lamborghini Gallardo m fl

Z9 ???
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Skulle inte BMW fila fram en SLR-dödare?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Dom är ju rätt olika dessa två bilar,även om dom delar samma kaross.
Det beror nog på vad man är ute efter för sorts bil.
När Autocar jämförde B5 och M5,så sänkte dom B5:an totalt.Medan BMW Cars reporter föredrog B5 framför M5.
V12 LeMans
jalpina:

Ja, det var det jag menade med Z9, som bl a Auto Motor und Sport kallar den
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.