|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! har en bmw E36 93a sedan som som jag har haft ett tag nu o tänkte satsa på den. Känner en som lackerar bilar och han har även haft sin bil i bilsport i en artikel. Han kunde lacka min bil för en rimlig penning. Nu vill jag ha lite förslag. Bilens orginal kulör är Mauritsus blå metallic. helt ok färg men vill sticka ut lite. funderar på nissan midnight blue. den färgen är riktigt "djup". ni kanske har några andra förslag? man kanske skulle satsa på drifting looken? kom med förslag och gärna bilder :) allt uppskattas /Tomas | |
|
estorilblåmet! |
|
| Jag hade valt stålgrå, kanske inte nån "sticka ut" färg men den e grymt läcker.. Speciellt på e36.. | |
| morametallic är en grymmt snygg färg men om du vill sticka ut så varför itne ta nån riktigt snygg babyblå:D så underbar färg hehe | |
|
Alla förslag ovan förutsätter väl att du lackar alla bilens synliga plåtytor! Motorrum, dörrsidor, bagagerum mm Jag tycker att effekten av en snyggt lackerad bil förtas om det är en annan kulör man ser när man tex öppnar dörren! Sedan kan det också vara bra att veta att på dom ställen man i samband med förarbetet slipar bilen plåtren får man avsevärt sämre rostskydd än original! Jag slipade min 630 helt plåtren innan lackeringen och får jag nu ett stenskott ner till plåten vintertid och jag inte gör något åt det på en gång så kan rosten i värsta fall krypa en halv cm under lacken på en månad eller så! Per L |
|
| Jag ska lackera min bil om någon månad, jag har velat en hel del också, men slutade med att jag antagligen tar en väldigt snarlik den grå/blåa färg jag har nu, men med mer metalik/pearl (eller hur man nu stavar/uttalar det). Detta just för att det inte ska blir för stor skilnad på motorrum och i dörröppningarna. Annars hade jag nog kanske valt esterilblå, då iaf jag tycker den är väldigt snygg, men som många säger, det är många som väljer just den färgen, så kanske trevligt med en egen färg. | |
|
Ferrarisvart? Neongul? Purpurvit? Finns många intressanta alternativ ... ;) På den seriösa sidan föreslår jag vit pearl, kanske lite 90-tal men väääldigt snyggt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.