|
|
|
|---|---|
B10 BITURBO |
jag har en alpina b10 biturbo,nån som är duktig på alpina??? jag undrar lite hur mycket dom klarar att trimma innan det är stor risk för motor ras??? jag laddar 1,2 nu men jag ska köpa nya turbos å spridare så jag kan ladda lite mer,men jag är bara lite orolig för hur mycket dom pallar..... |
T_J |
Alltid en risk att trimma en bil som har blivit några år gammal. Slangar blir lite torra och spricker/exploderar lätt om laddtrycket höjs en bit, köp silicon slangar och sätt på alla ställen på trycksidan och byt gärna ut dem på kylnings sidan oxå, eller så kör du tills nån slang far och byter dom en åt gången. En till risk med trimmningen är att packningar t.ex toppackning, grenrörspackningar etc kan oxå fara. Men just motorns mekaninska delar är svåra att bedömma hur dom ska klara sig så här på förhand, beror helt på konditionen av motorn. Ett hett tips till dig är att köpa 2st avgastemp mätare och montera dem precis vart grenrören slutar, håller du bara koll på tempen så det inte blir för varmt så e det lugnt. |
B10 BITURBO |
tack,det ska jag ta å köpa då...jag får ta å köpa lite nya slangar å prylar då också...tack för tipsen... mvh/thomas |
|
Som en liten morot kan jag upplysa om att jag har en inspelning innifrån en B10 biturbo, där föraren kommer upp i 300 km/h!! Och det tar inte långt tid.. Tror den var ganska uppskruvad, dom filmar även utanför, och den låter som ett flygplan!! Så upp med trycket och hoppas på det bästa.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.