|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Någon som provat byta ut interiörlisterna i en E46 coupe eller sedan? va kostar en hel sats med alu-lister? E det ngt för hemmapularen? Mvh Njuren! |
Njuren |
Hej, jag har tyvärr ingen bil =) tack ändå mvh |
|
inga problem att byta ut listerna på en lim/touring men coupén är jobbigare.... betydligt fler detaljer som behöver bytas. kolla ebay.de för prisbild, men var beredd att betala runt 2-3.000sek för begagnad sats till en coupé OM du nu får tag på en sats, lim/touring = ca 1.000-1.500. själv hade jag trälister i min förra e46-cab och ville byta ut dessa. fanns inte en enda uppsättning till salu i alu som jag eftersökte, varken på ebay.de, blocket eller här på AP-börsen. det hela slutade med att jag fick tag på en begagnad sats trälister här på AP-börsen som jag sedan lämnade in till en lackerare som gjorde ett asgrymt lackjobb på dessa så att de såg exakt ut som alu-listerna... otroligt bra resultat. kostade 700kr för lacken. rekommenderas OM du har en bra lackerare som löser lackbiten! |
|
|
Att byta lister är inte svårt. Max 1 timme. En skruvmejsel och något mjukt att lägga imellan (för att förhindra tryckmärken) är det som behövs. Listerna sitter med alu-pinnar i plasthål. Börja i bakkant och lirka/bänd försiktigt. Har du bråttom så blir det märken... P.S Om det är någon som är sugen på Myrten-ädelträ så finns en komplett uppsättning till en Touring/Sedan i mitt garage för en billig peng. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.