|
|
|
|---|---|
| Jag var ut å åkte i ett jäkla slaskväder. På natten blev det 15 grader kallt. På morron funkade inte bränslemätaren å bilen gick väldigt dåligt. Tänkte att någon hade snott bensinen i bilen. Jag hade en femlitersdunk i reserv. När jag öppna tanklocket så var det ett jäkla tryck i tanken. Har inte tordas använt bilen. Skall nu ihelgen ställa in bilen i varmgarage. Kan det vara ventilation på tanken som frysit. Kan trycket i tanken påverka bränslemätaren. Tacksam för hjälp. | |
|
Går motorn dåligt även om du tar bort tanklocket? Prova starta igen och se om det blivit bättre/sämre. Mvh |
|
|
När jag hade tanklocket borta så gick den normalt. Efter att den stått i varmgarage över helgen.Så idag har jag åkt 20 mil å det gick helt okej. Stannade några gånger å tog loss tanklocket. Visserligen kom det ett svagt pysljud när jag lossa på tanklocket med motoren igång. Men så kanske det skall vara? Bränslemätaren är fortfarande ur funktion. Någon kanske vet hur man kollar om det är tankarmaturen eller mätaren som är paj. Tacksam för hjälp. Mv nisse03 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.