|
|
|
|---|---|
|
hej mina dörrar fryser hela tiden och jag blir tokig snart!!!!!!!!!, det går jättebra att öppna men inte att stänga, vad göra????????????? | |
| Du kan ju prova få lite ren glykol i mekanismen, gör susen i dörrlåsen, undvik allt som heter Låsolja | |
| Alltså det kanske funkar, det gör iaf susen i nyckellåset, lite tydligare | |
|
Bara så du vet,outspädd glykol fryser (klumpar sej) vid ca -13 grader å då lär det inte hjälpa !!! Men det klart har man vatten i låset från början så kanske........ mvh Andreas Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. |
|
|
Ja, måhända att de klumpar sig eller bildas kristaller, men fakta är att de funkat på mina bilar, samt farsans. Även min 1602 funkar perfekt med glykol i låset, även vid -30grader Fick tipset av en låssmed, låsspray är visst riktigt skit förutom att de gav dem mera jobb sa de. Har försökt med spray tidigare, funkade inte alls, varken i bilen eller i dåvarande garageporten //Simon |
|
Transocean |
Jag sprayade turtlewax låsolja i mina lås, dom frös direkt vid -2 grader! Lite flax att jag har eluppvärmda lås så jag kunde gå in efter en stund. Efter ett par veckor ledsnade jag och köpte vapenolja från biltema. Alla lås duschades med vapenolja och nu jävlar funkar allt som det skall. Etiketten på flaskan påstår att det skall funka utmärkt även vid - 50 grader! Juha |
|
tack för alla tips, det måste ju vara väderomslagen som gör att det fryser hela tiden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.