AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.587

Långmilad 750i -97

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk

570 tkm, hade varit roligt att se i vilket skick den är

BMW CS #5139
alain
Hej JL
Sund att det inte finns någon bild på den, man kan vara säkert att mättare inte är backad. men hur är bilen med övrig? den har i allfall 57000 mil

MVH ((Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
570 tkm är iofs mycket. Har sett ett par stycken med +400 tkm på mätaren. Någon av dessa har varit i förvånansvärt gott skick.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Min 528:a ´82 har gått +46kmil och går som en raket. Originalkopplingen gör fortfarande sitt jobb utan minsta tendens att ha kroknat. Bytte original servo och fläktrem i höstas då de började vara aningen tunna. Tror nog att en välvårdad 750i kan kännas riktigt fräsch vid 57kmil.
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Helt Off-topic kanske, men på m5board forumet har nyligen visats flera bilder på en E34 B10 Bi-turbo med över 50.000 mil på mätaren och den rullar stabilt fortfarande :)

Allt handlar om ägaren till slut.

Mvh,
Johnny
Alpina Club Schweden
Länk

se profil för bilder på pärlan.
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Lånar tråden lite, har hittat en långmilad 750 på blocket som jag är intresserad utav. Dock vet ägaren ingenting om varken oljepumpsbultarna eller plastkulorna i lådan skulle vara kontrollerade/bytta. Är det något som måste vara gjort annars kommer det behövas göras när som helst eller finns det objekt som klarar sig? För övrigt verkar den välskött förutom lite rost.

Länk
Runt 29000 mil känns väl ändå ganska normalt på en 95:a. Det blir ca. 2200 mil per år. Tycker det hade varit konstigare om den hade gått 15-20000 mil.
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Iförsig, när man slår ut dom på 13 år så blev det inte så farligt.
Men om växellådan växlar precis som den ska, inga konstiga ryck eller missljud så borde man inte behöva oroa sig för plastkulorna väl?
Vet inte hur vanligt det är på dessa bilar, men nästan alla 540 e34:er får ju någon problem med dom. Någon som vet?
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Vilken bil du än köper av 540 / 740 så får du räkna med att kolla oljepumpsbultar och plastkulor. Jag skulle inte lita på att tidigare ägare har fixat detta även om dom påstår det... Jag kan även tänka mig att kolla oljepumpsbultarna igen även om det skulle finnas kvitto på att dom är kollade, dom kan nog lossa igen om dom inte låsts med loctite eller liknande. Plastkulorna skall väl räcka att byta en gång sedan är det ok.
Inget av dessa två "fel" skulle skrämma mig från att köpa en bil, det är ju relativt billiga åtgärder, det finns betydligt dyrare reparationer som man kan råka ut för. Men jag skulle säkert försöka använda sådan kunskap i prisförhandlingen...

/Mats J
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Håller helt med Mats J, kolla bultarna själv: Länk

Har läst nånstans att molle325 Länk varnat för underdimensionerad ventil i automaten 5HP-30 som kan spränga backhuset, tror att det rättades till runt -95/-96? - kolla upp att det är en uppdaterad ventil om du köper bilen...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.